Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
Mjukvaran kan rullas tillbaka, men verkstaden får betala för installationen.

Enda gången som de kan får göra en retur är om kundens bil reagerar negativt på Polestar-uppgraderingen.
Då blir det en reklamation.
av AndS
Var vad jag misstänkte och det räcker inte med att säga "gav inte den effekt jag tänkt mig" då det finns prestanda angivna.
Användarvisningsbild
av Frippefräs
Lite kuriosa, med den senaste uppdatering ser drive mode ut så här så man behöver inte vara osäker på ifall man har P* installerat:
Bilagor
524CE421-D9C7-4199-A468-AE6BEAC33120.jpeg
524CE421-D9C7-4199-A468-AE6BEAC33120.jpeg (418 KiB) Visad 1050 gånger
av Hypoxia
Kan man baserat på detta dra slutsatsen att Polestar inte ger någon annan inverkan på Comfort än placebo?
av Mellvid
Frippefräs skrev:Lite kuriosa, med den senaste uppdatering ser drive mode ut så här så man behöver inte vara osäker på ifall man har P* installerat:
Spännande! När uppdaterade du din? Jag har en service att genomföra, men har ändå en relativt uppdaterad programvara i bilen, och min "drive mode" ser inte ut så :crying:
av kmi
fick ny mjukvaro I fredags.
P* menu kom med denne uppdatering
Användarvisningsbild
av Volvosmurf
Funderar på att installera Polestar i min V90 T5, men på pappret verkar det inte vara så mycket skillnad. Vad har ni för synpunkter på före/efter ni som gjort detta. Och upplever ni skillnader i alla körlägena?
Användarvisningsbild
av grillchips
@Volvosmurf, som vanligt så får man se det på det stora hela, att Polestar också gör en optimering av lådan, inte bara motorn (vilket är fallet hos ex BSR, RICA etc). Det är nog ytterst få jag har hört som inte märkt skillnad, samtidigt som man väl får väga för och emot med tanke på kostnaden. Jag planerar att kasta in Polestar i framtiden i min T5 men det blir den dagen då jag känner att jag kan kasta 7 lax på något sjukt onödigt. Däremot kommer jag se till att provköra en T5 med Polestar innan jag slår till.
av least
Bilen blir avsevärt mer körbar med Polestar, max-vridmomentskurvan justeras till att ligga på de varv som man använder till vardags.
Motorn kändes "tunn" innan.
av Wirke
Hypoxia skrev: ons 29 maj 2019, 17:53 Kan man baserat på detta dra slutsatsen att Polestar inte ger någon annan inverkan på Comfort än placebo?
" I det vanliga Comfort-läget justeras utläggsreaktionen vid ungefär halvgas och växlingspunkterna skärps från knappt trekvarts gaspådrag. I Dynamic-läget justeras gaspådrag redan från start, växlingspunkter ligger generellt på högre varvtal än basvarianten ."

https://teknikensvarld.se/provkorning-a ... ed-619219/

Körde ett tag utan inkopplad kopplingsgivare […]

Hej! Ett problem som jag egentligen fick för[…]

En massa felmeddelanden!

Jag sprayade igår kontaktspray i kontaktstyc[…]

Turbo problem V70

lämnade i till verkstaden han fick fram fel[…]