Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svendufva
JimmyK skrev: fre 10 maj 2019, 09:03 Snittar du 0,94 med en XC90 t5? Låter grymt bra då jag snittar 0,84 med en xc90 d5
Ja, en Xc90-18. Den drar inte så mkt mer än min V40 T2:a...Skiljer 2 dl/mil!
av troubleshooter
Inte för att förringa de som har haft problem med sina bilar, men många söker ju information på forum, så det är inte så konstigt at du hittar många som sitter med fel på forum, det är ett fåtal hängivna som sitter på forum utan att ha eller har haft problem , men du ska ju också beakta hur många XC90 som lämnat transportbandet utan att ha några problem, jag tror inte att det är något större problem att köpa en begagnad XC90, men självfallet ska du ju provköra och söka så mycket info som möjligt, köper du via bilfirma så bra ide kan vara att försöka få kontakt med tidgare ägare.
av jaketheoldman
Så, då har vi äntligen hittat och köpt vår XC90. Det blev en -18 R-Design D5:a, bursting blue med 22"-fälgarna. Inte så mycket utrustning, men teknik- och lounge-paketen, 360-kamera, luftfjädring och lite sånt. Hämtade ut den igår så har inte hunnit köra så mycket än, men det känns bra än så länge. Tänkte också passa på att tacka för alla tips så här långt. Jag lär väl fråga om fler saker framöver...
av UnleashFusion
jaketheoldman skrev: tor 27 jun 2019, 10:21 Så, då har vi äntligen hittat och köpt vår XC90. Det blev en -18 R-Design D5:a, bursting blue med 22"-fälgarna. Inte så mycket utrustning, men teknik- och lounge-paketen, 360-kamera, luftfjädring och lite sånt. Hämtade ut den igår så har inte hunnit köra så mycket än, men det känns bra än så länge. Tänkte också passa på att tacka för alla tips så här långt. Jag lär väl fråga om fler saker framöver...
Grattis till bilen, Vi hoppas bilen blir smärtfritt framöver! :)
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]