Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fjonsson skrev: ons 24 apr 2019, 07:42 Tycker det fungerar ok i min s90 -18.
Använder det dock inte så ofta. Ser inte riktigt poängen med att övervaka ett system istället för att styra bilen. Hade man kunnat helt strunta i körningen och t.ex läsa på telefonen eller kanske t.o.m. sova hade det varit en annat sak.
Ser funktionen mer som ett partytrick. Varför använder ni systemet?
Använder PA på väg hem från jobbet varje dag. Det är kö eller fullt i alla filer och det rullar i 60-90 i jämn fart. Finns ingen möjlighet till omkörning. Då är det skönt att låta bilen köra och bara lyssna på stereon och låta tankarna vandra. Väldigt sällan jag behöver gripa in och styra bilen och jag är också hyfsat skyddad från kökrockar.
Gorban skrev:
Använder det dock inte så ofta. Ser inte riktigt poängen med att övervaka ett system istället för att styra bilen. Hade man kunnat helt strunta i körningen och t.ex läsa på telefonen eller kanske t.o.m. sova hade det varit en annat sak.
Använder PA på väg hem från jobbet varje dag. Det är kö eller fullt i alla filer och det rullar i 60-90 i jämn fart. Finns ingen möjlighet till omkörning. Då är det skönt att låta bilen köra och bara lyssna på stereon och låta tankarna vandra. Väldigt sällan jag behöver gripa in och styra bilen och jag är också hyfsat skyddad från kökrockar.
Jag använder radarfarthållaren dagligen. Mycket smidigt i kökörning. Speciellt jämfört med min andra bil som är manuell med tung koppling...
Men jag styr själv. Pilot assist fungerar ju ändå inte i korsningar eller rondeller.
Ilduce77 skrev: ons 24 apr 2019, 22:04 Någon som vet om det kommer komma en uppgradering till navigatorn till XC90 med automatisk fartanpassning vid kurvor?

Som den som finns i V60..

Eller är det ytterligare någon ny hårdvara?
Funderat på samma sak...Jag har fått konstaterat att PA hårdvaran i V60 är identiskt till den i 90-serien. Så det ska nog bara vara mjukvara som tillkommer...
Fjonsson skrev: ons 24 apr 2019, 15:41
Gorban skrev:
Jag använder radarfarthållaren dagligen. Mycket smidigt i kökörning. Speciellt jämfört med min andra bil som är manuell med tung koppling...
Men jag styr själv. Pilot assist fungerar ju ändå inte i korsningar eller rondeller.

Jag kör huvudsakligen motorväg och då fungerar PA fint.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]