Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jefe
Man känner skillnad men inte alls på samma sätt som på en bensinbil tycker jag.
Åtminstone inte 0-100.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
JE Jr skrev: tis 09 apr 2019, 20:28 Vilken årsmodell har du?

Ser ut som att om man kikar på 2019 så får man mer ös i Polestar med nån slags overboost?

https://engineered.polestar.com/se/prod ... matic-2019

MVH
Det är en D5 2017 jag väntar på
Jvlt lång utrustningslista skulle inte förvåna mig om det redan finns polestar fast jag ser det inte i själva listan så ... Men bsr eller ngt liknande lockar ju mer
Fast varför skulle polestar vara bättre med 5hk om man jämför mot 52hk mer?
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
LazerHawke skrev: ons 10 apr 2019, 00:52 det många glömmer är att polestar optimerar lådan vilket inte övriga gör
Jag fått höra att om man optimerar vidare en bil som redan har polestar så försvinner polestar då.
Stämmer det?
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
GATUPLAN skrev: ons 10 apr 2019, 04:20
LazerHawke skrev: ons 10 apr 2019, 00:52 det många glömmer är att polestar optimerar lådan vilket inte övriga gör
Jag fått höra att om man optimerar vidare en bil som redan har polestar så försvinner polestar då.
Stämmer det?
Annars är det lika bra att hoppa. Jag ser att Bilia kör kampanj på polestar nu 6990 och om det så bra och om man har nytta av det senare när man optimerat den vidare så kanske?
Användarvisningsbild
av fjohan82
GATUPLAN skrev: ons 10 apr 2019, 04:30
Stämmer det?
Annars är det lika bra att hoppa. Jag ser att Bilia kör kampanj på polestar nu 6990 och om det så bra och om man har nytta av det senare när man optimerat den vidare så kanske?
Erbjudande på Polestar har tidigare inte varit för SPA/CMA-bilar.
Kanske annat nu...?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
GATUPLAN skrev:
Stämmer det?
som jag fattat det sparar exempelvis bsr senaste mjukvaran som fanns i bilen i den enhet man får med dvs fanns polestar innan så hänger den med
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
LazerHawke skrev: ons 10 apr 2019, 13:29
GATUPLAN skrev:

Stämmer det?
som jag fattat det sparar exempelvis bsr senaste mjukvaran som fanns i bilen i den enhet man får med dvs fanns polestar innan så hänger den med
Ja det fattar jag vid återställning alltså men medan du har tex BSR då är det BSR som gäller och polestar försvinner tills du återställt bilen. Man kan inte ha både och om man tycker att polestar är bättre på lådan och annat...
Användarvisningsbild
av LazerHawke
GATUPLAN skrev: ons 10 apr 2019, 16:10
LazerHawke skrev: ons 10 apr 2019, 13:29
GATUPLAN skrev:
Ja det fattar jag vid återställning alltså men medan du har tex BSR då är det BSR som gäller och polestar försvinner tills du återställt bilen. Man kan inte ha både och om man tycker att polestar är bättre på lådan och annat...
Exakt så är det

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]