- lör 06 apr 2019, 12:02
Jobbar på Powertrain Skövde , därav 13 - 15% utan tjöt, sen så tyckte jag att de lyckats med nya modellen.
Moderator: Moderatorer
SlöD3 skrev:Dags för ny tjänstebil och givetvis står det mellan de sedvanliga tyskarna; Audi, BMW, Mercedes och givetvis Volvo.Hur beräknas till TCO, är det inklusive restvärde? I så fall så får finansbolagets sätt att räkna restvärde stor betydelse. Två bilar med samma nettopris kan få helt olika TCO beroende på hur finansbolaget beräknar restvärdet på utrustning, paket och grundbil.
Valet står egentligen mellan dessa:
Audi A6
BMW 5-serie
Mercedes E-klass
Volvo V90 CC
Volvo XC60
Hur kom ni fram till valet Volvo? Vad var det avgörande slaget? Vilken bil valde du med vilken utrustning - motivera gärna.
Ska även för första gången använda TCO (total cost of ownership) istället för PBB, hur såg era kalkyler ut?
Ha en fin kväll! :)
SlöD3 skrev:Dags för ny tjänstebil och givetvis står det mellan de sedvanliga tyskarna; Audi, BMW, Mercedes och givetvis Volvo.
Valet står egentligen mellan dessa:
Audi A6
BMW 5-serie
Mercedes E-klass
Volvo V90 CC
Volvo XC60
Hur kom ni fram till valet Volvo? Vad var det avgörande slaget? Vilken bil valde du med vilken utrustning - motivera gärna.
Ska även för första gången använda TCO (total cost of ownership) istället för PBB, hur såg era kalkyler ut?
Ha en fin kväll! :)
kmi skrev: ↑sön 07 apr 2019, 11:31 Min kollega blev blev påkört med 100 km/t bagfra, når han stillestående stod på Autobahn i sin xc90. Den anden bliv blev totalt förstörd og manden var på grænsen til død. Skete ingenting med min kollega i Volvo'en. Han sagde det værste var når alle airbags gick.Bra exempel!
Vel i den situation de fleste ville ønske at køre i en Volvo
Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]
Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]
Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]