Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Men va fan... 😡😆

Vad är det då som strular hos mig?

Alla kanaler utom SR:s funkar.. Vad är det som kan ligga i min bil/uppkoppling/inställning/bugg som gör att det inte funkar hos mig?

Förslag mottages..... 😀
Användarvisningsbild
av Derank
Ilduce77 skrev:Men va fan... 😡😆

Alla kanaler utom SR:s funkar.. Vad är det som kan ligga i min bil/uppkoppling/inställning/bugg som gör att det inte funkar hos mig?

Förslag mottages..... 😀
SR kanalerna har varit borta sedan i somras för mig ochså. Tunein rekomenderar jag att man kör på telefonen, på tok för svajigt i bilens app, fungerar när den vill har jag märkt.

Jag har gett upp att ens säga till när bilen är inne hos ÅF, jag kör numera allt från mobilen
av CaptainOats
20181214_165232.jpg
20181214_165232.jpg (550.46 KiB) Visad 591 gånger
Derank skrev: lör 15 dec 2018, 15:12
Ilduce77 skrev:Men va fan... 😡😆

Förslag mottages..... 😀
SR kanalerna har varit borta sedan i somras för mig ochså. Tunein rekomenderar jag att man kör på telefonen, på tok för svajigt i bilens app, fungerar när den vill har jag märkt.

Jag har gett upp att ens säga till när bilen är inne hos ÅF, jag kör numera allt från mobilen
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Nu helt plötsligt startade P3, efter att ha tryckt på den ca 3000 gånger..

När jag startade bilen igen, så funkade inte P3..

Körde ett tag inget nytt, stannade och handlade. När jag startade bilen igen, så funkade P3 igen..

Som Derank skriver.. Svajigt, svajigt, svajigt...
😳😴🤔😆
av GoranP
För min del fungerar dom svenska kanalerna. Mitt problem är vissa tyska kanaler, som exempel Hamburg Zwei. Där kommer det efter en stund anslutningsfel. Denna har fungerat tidigare, men det var nog i våras kanske. Några andra kanaler visar likadant. Jag har en konto på TuneIn, så jag kör samma lista på mobil/platta samt på datorn. Där fungerar nämnda stationer bra, utan problem.
Det är just dessa, specifika, stationer som krånglar. Och det är konstant. I tidigare versioner av TuneIn på mobil/platta, (Android), kunde man välja olika ljudströmmar från en viss station (numera bortaget).
En tanke är då att dom stationer som krånglar kanske använder en bitrate/kodningsteknik som är borttagen ur bilens app. Är det så, varför har dessa då blivit borttagna ...
av Mellvid
Förlåt om jag kapar tråden lite... men kort fråga! Hur mycket surf "behöver" man? Jag tänker att 20GB räcker?
av GoranP
Som jämförelse:
Jag kör drygt 2000 mil på året. Under den tiden har jag i snitt förbrukat 2GB per månad. I princip 90% av tiden i bilen kör jag TuneIn eller Spotify.
Då är även telefon(-erna) uppkopplade mot hotspot'en i bilen och en hel del uppdateringar av appar, etc, görs den vägen.
Så - en viss datamängd blir det, men inte jättemycket ..

Verktyg till upphängning. https://amzn.eu/[…]

Turbo problem V70

Fick du någon ordning på det? Eller ka[…]

Du är ju rolig du. Fortsätt du att k&ou[…]

Hej, vi börjar med att beställa en ny pa[…]