Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av argasnickaren
least skrev: fre 07 dec 2018, 16:27 Så är det med alla bilar? Finns det få tilgängliga av en viss sort, med långa nyleveranstider, så stiger begagnatpriset.

Och varför skulle en säljare ha rätt i detta fallet, läs på detta forum så ser du att de oftast har fel... ;-)
Säljaren kan väl inte ha fel i detta fallet.
Han köpte in min bil för 6månader sen till ett pris och vet vad han vill betala för samma bil idag.
Summa summarum så är han villig att betala 80papp mindre idag.
Då stod köparna på kö, idag är där bilar på lager.
Samma med d4, han bjuder lågt väl medveten om att dom kan bli stående.
av para
Sålde du den rakt av bara eller köpte du en ny samtidigt?
av Flajjan
Att bilparken som den ser ut idag kommer att förändras i en rasande takt är nog alla överens om - även om man kan tycka att det är lite väl snabba oilitiska vändningar.
Nu när du sålt din bil och fått bra betalt - vad har du tänkt att åka i iställt?
av argasnickaren
Det är ju 6-7 månader sen jag sålde men var inne i veckan och pratade med säljaren därav mitt inlägg.
Hade tur att sälja innan den rasade i pris.
Håller på att bygga hus (lösvirke) och behövde dragkrok.
Istället för att skaffa det på Volvon så sålde jag den och skaffade en begagnad Saab 93 Aero.
Måste bara säga det att stor sexa med turbo är riktigt roligt.
Tyvärr är jag sån att var gång jag köper en bil med en fyra så blir den inte gammal i mitt garage oavsett hur bra den går, dom har inte gången som en bil med fler cylindrar har.
När jag är klar så blir det en v8 som sommarbil och en elbil till vardags.
Tror att inom 2 år så har det ändrats betydligt från hur nya bilar drivs till elbilars förmån.
Trist möjligt vis men det kommer ändras fortare än många tror.
av CaptainOats
argasnickaren skrev: sön 09 dec 2018, 13:53 Det är ju 6-7 månader sen jag sålde men var inne i veckan och pratade med säljaren därav mitt inlägg.
Hade tur att sälja innan den rasade i pris.
Håller på att bygga hus (lösvirke) och behövde dragkrok.
Istället för att skaffa det på Volvon så sålde jag den och skaffade en begagnad Saab 93 Aero.
Måste bara säga det att stor sexa med turbo är riktigt roligt.
Tyvärr är jag sån att var gång jag köper en bil med en fyra så blir den inte gammal i mitt garage oavsett hur bra den går, dom har inte gången som en bil med fler cylindrar har.
När jag är klar så blir det en v8 som sommarbil och en elbil till vardags.
Tror att inom 2 år så har det ändrats betydligt från hur nya bilar drivs till elbilars förmån.
Trist möjligt vis men det kommer ändras fortare än många tror.
Det har det sagts i många år.

Sålänge det inte finns laddstationer på alla mackar så kommer jag inte köpa elbil.

Sen att du bytte ut din v90 mot en billigare äldre bil. Då kanske du skulle köpt den från början. Tycker tråden är konstig. De flesta har inte bilen för att sälja utan som ett transportmedel som kostar. Tanken är inte att använda den likt daytrading.
av argasnickaren
Jag tycker inte att det är konstigt.
2011 hade jag en ny chipsad v70 r-design som jag saknade efter att jag sålt den.
När v90 kom i motsvarande utförande så hoppades jag att den skulle passa mig.
Tyvärr så gjorde den inte det, jag saknade framförallt gången i motorn på v70n, ett bra chips och större avgassystem så var den trevlig att köra.
När jag då fick chansen att köra v90n gratis i ett år och 1500mil så hade jag inga problem med att sälja.
Alternativet hade ju varit att tappa 80000kr på dessa sista månaderna.
Jag ser rent krasst på mina bilar, jag köper det jag vill ha och säljer när rätt pris kommer.
av CaptainOats
argasnickaren skrev: sön 09 dec 2018, 14:23 Jag tycker inte att det är konstigt.
2011 hade jag en ny chipsad v70 r-design som jag saknade efter att jag sålt den.
När v90 kom i motsvarande utförande så hoppades jag att den skulle passa mig.
Tyvärr så gjorde den inte det, jag saknade framförallt gången i motorn på v70n, ett bra chips och större avgassystem så var den trevlig att köra.
När jag då fick chansen att köra v90n gratis i ett år och 1500mil så hade jag inga problem med att sälja.
Alternativet hade ju varit att tappa 80000kr på dessa sista månaderna.
Jag ser rent krasst på mina bilar, jag köper det jag vill ha och säljer när rätt pris kommer.
Så du visste innan du köpte den att du skulle få tillbaka pengarna?
av argasnickaren
En liten chansning.
Är så gammal att jag var med när Saab 9000 Aero kom.
Då såldes kontrakt på nya bilar för upp till 100tusen extra.
Nya eftertraktade modeller står sig alltid bra första året.
Min låg ute på blocket veckan efter jag köpt den till högt pris, går det så går det.
Jag fick inte vad jag ville då utan körde första året som jag brukar.
Har man fått bra pris när man handlar så kan man köra billigt.
Titta på nya v60 och jämför med en ny passat till samma pris, vilken kommer att stå sig bäst om ett år.
Alla gör som dom vill men jag byter tätt både högt och lågt och just nu passar Saaben att köra bygggrejor i.
Är en vanlig arbetare med stort bil intresse som kan hålla bil till en hyfsad milkostnad och har jag kört det mesta.
Bilen innan var en ny Lexus och deras service var inte att leka med i positiv bemärkelse

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]