Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maqqann
Samma problem här, har som vana att alltid aktivera reducerad larmnivå när jag lämnar bilen. Har hänt att jag har gjort det på sommaren också. Skulle verkligen önska man kunde låsa funktionen en period.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

av refbob
På V70/xc70 har man byggt bort problemet med tiden. På våran my10 löste larmet mest hela tiden. Men inte på våra My13 och 16. Och jag har samma placering på golvet framför stolen då som nu.
Senast redigerad av 2 refbob, redigerad totalt 0 gång.
av refbob
På V70/xc70 har man byggt bort problemet med tiden. På våran my10 löste larmet mest hela tiden. Men inte på våra My13 och 16. Och jag har samma placering på golvet framför stolen då som nu. Synd att dem inte hinner prova klart lösningar innan dem rullar ut på vägarna.
av CETT
fmcarv skrev:
Xanthopteryx skrev:Prova rikta om munstyckena, särskilt de i mitten.
Stämmer! Funkade för mig
Ska man behöva hålla koll på det varenda gången man kliver ur bilen?? Nej, det här får allt Volvo se till att lösa.
av Xanthopteryx
Har aldrig haft larmet igång av värmaren. Enda gången larmet gick var när kameran jag har i framrutan lossnade en varm sommardag och hängde ner i sin sladd och dinglade nästan mitt framför sensorn. =)
av riha
Larmet är ju satans känsligt, hade säkert 5-7 larmningar i somras pga att jag hade fått in flugor i bilen. Mer än typ en fluga och larmet riskerar lösas ut när de surrar omkring där inne.
Inte heller alltid så himla lätt att få ut flugorna, får man ut en så får man in en annan.

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]

P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?