Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
rivermountain skrev: tis 25 dec 2018, 20:21 Bör man montera stänkskydd på V90 R MY 18?
I förebyggande syfte. Eller förstör det linjerna...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag kommer alltid montera stänkskydd på mina bilar, det har hjälpt mycket enligt mig och för bilar bakom mig. Smaken är som baken i slutändan; det är personligt hur du som kör tycker det är värt/eller ej
av Nystrom7
Är det nån som bytt till 19 trösklar? Dom verkar inte allt för svåra att byta men går det tex att få dom lackade och färdiga från Volvo? Och vet någon pris på dom?
Användarvisningsbild
av Fjonsson
UnleashFusion skrev: tis 25 dec 2018, 21:02
rivermountain skrev: tis 25 dec 2018, 20:21 Bör man montera stänkskydd på V90 R MY 18?
I förebyggande syfte. Eller förstör det linjerna...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag kommer alltid montera stänkskydd på mina bilar, det har hjälpt mycket enligt mig och för bilar bakom mig. Smaken är som baken i slutändan; det är personligt hur du som kör tycker det är värt/eller ej
Jag har eftermonterat stänkskydd på två nya bilar, en saab 9-5 och en opel insignia, och fått problem bägge gångerna. Dom har skavt hål på lacken trots montering av filttejp enligt instruktion. Vet inte hur volvos är utformade men jag känner att jag den här gången är skeptisk.
av least
Att skava hål på lacken är inte så farligt, det är på en plastdetalj. Men Volvo har ingen filt-tejp, kommer med en genomskinlig plast.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Kommer den inte i kontakt med skärmen? Det är där stänkskyddet ligger mot skärmkanten filttejpen ska sitta på opeln och det är där det skavt hål.
Det är på framhjulen jag tänker nu.
av III
Vet ej hur det är på v90 men monterar stänkskydd på två 940, en s60 och två v60 som jag ägt genom åren. Jag har alltid monterat både fram och bak. Aldrig haft problem med lackskador under stänkskydden. Däremot upplever jag det som bilen skonas. Och kanske även den bakom.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Det beror ju lite på konstruktionen och har man aldrig upplevt ett problem kanske det är dags för en överraskning. Jag håller mig lite avvaktande tills bilarna har rullat lite till.
av AndS
Stänkskydd ska bilen ha, Har haft det på alla bilar i över 40 år och kört SAAB 82-04 utan problem måste varit någon senare problem eller felaktig montering, tror på montering ;-)
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Ja naturligtvis beror det på att stänkskydden monterades så dom kom i kontakt med karossen. Det var på en 9-5. Nu uppsyod inte problemen första veckan direkt. Jag körde 41000 mil med Saaben.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]