Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Jag väntar på svar ifrån min PST, då min bil kom direkt ifrån fabrik så verkar det lite osannolikt. Men det kan ju hända. Dom tog bilder av alla nummer dom kunde hitta och skulle skicka till Volvo och se vad dom säger. Ska lämna in bilen på Onsdag och hoppas att jag får svar då! Men vill helst slippa byta ruta, å andra sidan är väl det bättre än att det är fel på HUD-displayen då dom lär plocka ner hela bilen för att byta den.

Men vart är kontrollen hos volvo om dom skickar ut bil med helt fel ruta ifrån fabrik?
av Xanthopteryx
Om det skulle vara fel ruta kan det ju även ha blivit fel hos tillverkaren, att den registrerats som fel modell, eller tillverkningsdefekt som sagt. Eller då din HUD som är stöket. Många felkällor...
av Xerikss0n
Xanthopteryx skrev: ons 25 apr 2018, 18:59 Vad har du för nummer på din nya ruta?
Här är mina nummer, vad har ni?
DOT618 M471106AS1
43R 01475
E 000233
POLAND
av volvojesus
Xanthopteryx skrev:Nu var det ju en Volvoverkstad som gjorde jobbet, men det är ju ingen garanti för att de gjort rätt, eller för att jag fått en ruta som är felfri.
Troligtvis har verkstaden gjort fel och använt std ruta. Det är möjligt de hade nån reservruta i lager som de använt istället för att vänta 1-2 dagar på specialrutan.

Det är bara att reklamera detta omgående innan de säger att garantin för just denna reparation har gått ut.
av Xerikss0n
Xanthopteryx skrev: tis 08 maj 2018, 05:54 Har exakt samma märkning. Ni som har bra HUD-bild, vad heter er ruta?
Enligt ÅF som haft kontakt med Volvo säger att det är rätt ruta jag fått. Det kan ex va något i produktionen med rutan. Ska byta ruta i slutet av maj, så får vi se hur den nya är.
av Xanthopteryx
Nu har jag varit inne för detta med mera.
Han kikade på de rutor de hade hemma och alla gav samma fenomen så det blir avvaktan och se om det är något som gått snett i någon hel batch, eller tillverkningsändring eller något. Ingen idé att byta ruta till en likadan liksom. :-p

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]