Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
Jag utryckte mig lite klumpigt Men menade bara att använder man den permanent kan man få problem.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Tallberg
Jo att man behövde keyless förutsatte jag när det inte är några knappar på den vad jag kunde se. Men är det nån som köper ny bil utan keyless nuförtiden? ;)
av Xanthopteryx
Tallberg skrev:Jo att man behövde keyless förutsatte jag när det inte är några knappar på den vad jag kunde se. Men är det nån som köper ny bil utan keyless nuförtiden? ;)
Slla som är säkerhetsmedvetna gör det, om de inte är för lata.. :-p
Löjligt lätt att stjäla en bil med keyless entry och keyless start. Tyvärr.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Xanthopteryx skrev:
Tallberg skrev:Jo att man behövde keyless förutsatte jag när det inte är några knappar på den vad jag kunde se. Men är det nån som köper ny bil utan keyless nuförtiden? ;)
Om man vill går allt att stjäla... För mig övertrumfar komfort att ha det lätt risken, skulle inte köpa en bil utan.
av Xanthopteryx
AndreasThn skrev:
Xanthopteryx skrev:
Om man vill går allt att stjäla... För mig övertrumfar komfort att ha det lätt risken, skulle inte köpa en bil utan.
Självkalrt, men när jag säger Enkelt så menar jag Enkelt.
Några hundralappar i elektronikkostnad eller någon tusenlapp eller två i färdig utrustning. Sedan är det bara att scanna av till exempel kring ditt hus och låsa upp och köra iväg, även om bilen står flera hundra meter bort.
Eller scanna din ficka i affären, kan göras tiotal meter bort, och bara norpa.

Lika lätt är det att norpa passuppgifter. Man har plockat en lirare i, tyskland har jag för mig? som satt och tankade ner info från folks pass tiotal meter bort. DU har fingeravtryc, foto, personnummer, namn, e.t.c.
Finns ingen kryptering eller säkerhet i pass och likaså med bilarna.
Bra att vara medveten om att det faktiskt är snudd på som att du lämnar bilen olåst med nyckeln i.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Ja kan köpa hur du tänker, men risken för att någon faktiskt tar bilen är ändå ganska liten. Jag är också väldigt bekväm av mig, skulle aldrig kunna gå tillbaka till en bil utan keyless igen. :)
av Xanthopteryx
Tallberg skrev:Ja kan köpa hur du tänker, men risken för att någon faktiskt tar bilen är ändå ganska liten. Jag är också väldigt bekväm av mig, skulle aldrig kunna gå tillbaka till en bil utan keyless igen. :)
FÖrvisso men vi förvarar ändå nycklarna på ett säkrare sätt hemmavid. För att minska risken.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Tar inte den extra krångliga förvaringen ut bekvämligheten med keyless?
Måste vara jobbigare att öppna plåtburkar och kassaskåp innan man ska åka iväg än att öppna bilen med fjärrnyckel och sen sätta den i avsett utrymme för att starta bilen.

av Xanthopteryx
Magnus-B skrev:Tar inte den extra krångliga förvaringen ut bekvämligheten med keyless?
Måste vara jobbigare att öppna plåtburkar och kassaskåp innan man ska åka iväg än att öppna bilen med fjärrnyckel och sen sätta den i avsett utrymme för att starta bilen.

Att öppna den för 'ndamålet anpassade plåtburken tar inte många sekunder. Dessutom vet vi ju då var nycklarna är, även om man bytt kläder.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Sant
Händer ju att man letar efter nyckeln ibland.

D4 VEA dricker olja

Jag gjorde lite skärmdumpar på oljetryc[…]

En massa felmeddelanden!

Hade exakt dessa meddelande på våran[…]

Du skriver om spridare som kanske läcker. E[…]

Svart grill

Jag har ett sådant liggande som jag inte beh[…]