Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kmi
Kör ganska friskt med min v90cc t5 till jobbet i Köpenhamn. Ligger på 0.9 till 1 i snitt.
Om vi kör till stugan ligger den kring 0.8 på motorvägen
av FilipDjurberg
Min T5a med 21” drar 1.2 ca, och ungefär samma med 22” på. Stämmer inte alls med volvos siffror..

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Dex
ansjo skrev:Min T6 AWD dricker strax under 1,1 men då med mycket kortkörningar. Den förra kärran, en XC60 T5 FWD drog 0,93 på liknande körning, och jag tycker inte det är den stora kostnaden i det stora hela...
Skulle jag kört bensinbil så finns det inget annat alternativ än T6/T8 motorn.
1,1l/mil tycker jag är ok vid normal körning.
Drar man på så ökar det lite till givetvis.
Skillnaden i förbrukningen mellan T5 och T6 tror jag är marginell.
Klart sen är det ju lite prisskillnad på dem också.
av PeterA
T5 har ju ingen kompressor som ligger på hela tiden, det gör skillnad.

Min senaste långkörning med full bil och takbox, jag är nöjd med dessa siffror.

Bild
Användarvisningsbild
av Derank
nu var det T5 inte D4 elektrikern och vad en bil drar med en viss förare är ju egentligen helt ovesäntligt, personligen skulle nog ligga på ett snitt på närmare 1,3-1,4 per år med en V90 T5 . testade kollegans V90 D4 18mil, drog över liten....enligt färddatorn, vad den drog i verkligheten har jag ingen aning om, men garanterat mer.
av perhall
Verkar finnas några som kör lite mer som jag här i tråden. Egentligen är jag inte så känslig för förbrukning om motorn är kul, men vill inte heller tanka mycket om motorn är tråkig.

T4:an ska dra 6,8 och drar ca 9,5. Audin ska dra 5,5 och drar också 9-9,5 typ. Båda ok för mig. Min kollega hämtade ut en ny XC60 T5 AWD idag, han har redan beklagat sig över förbrukningen, får väl se var det landar...
av andhreas
V90 T5, kollar körloggen i appen nu, sambon körde 4 mil idag mest landsväg och lite motorväg idag, 0,7 ena hållet och 0,71 hem igen. Dom siffrorna hade jag inte fått, troligtvis 0,9 istället. Medel ligger på 0,94 enligt bilen.
av Mwi
perhall skrev:Min kollega hämtade ut en ny XC60 T5 AWD idag, han har redan beklagat sig över förbrukningen, får väl se var det landar...
När DN testade den bilen så fick bilen mycket beröm men just förbrukningen klagade de på.
Användarvisningsbild
av Wibe
T5 med ca 1200 mil. 0.91 sen ny. Stad ca 1.0 och landsväg 0.75. Tycker det är helt ok för en så stor och tung bil. Kör man mycket stadskörning så blir det ju så klart en del pengar men samtidigt så har man redan pungat ut de mesta pengarna på bilen innan så de dl är ju inte den stora kostnaden

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]