Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70_2005
titanum skrev:V70_2005,
Har också funderat på DAB, kan du utveckla lite mer om det? Kör också en hel del i city.
Bättre ljud och allmänt smidigt. Dessutom släcks ju FM-banden ner i ett antal länder i Europa till förmån för DAB (i dagsläget går det inte att uppdatera Sensus till DAB) så ska man lämna landet med bilen vill man nog gärna ha det.

Nu är ju FM med RDS också ganska smidigt så att puttra omkring i Sverige utan DAB funkar ju också bra.
av wennberg77
Inga större planer på att lämna Sverige men man vet ju aldrig vad som händer på sommarsemestern, får väll ta en fundering till kring DAB. Tänkte i alla fall lägga min beställning imorgon på en V90 D3. :D
Användarvisningsbild
av skyrazer
wennberg77 skrev:Inga större planer på att lämna Sverige men man vet ju aldrig vad som händer på sommarsemestern, får väll ta en fundering till kring DAB. Tänkte i alla fall lägga min beställning imorgon på en V90 D3. :D
Snyggt! Du kommer bli nöjd kan jag garantera! :)
av SundanceKid
Jag valde en v90 t5 r-design framför alla andra alternativ. T6 hade ett ljud jag inte gillade. D3, d4 och d5 upplevde jag dieselljudet i kupén ytterst lite men ändå inte ok.
Frugans bil kommer vi ändå byta till en xc90 t8 trots att det är en t6 i den.

Jag hade kört på t4 om jag va du.
Hade jag tänkt ekonomi så kanske jag också skulle välja d3 till v90.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
av wennberg77
Ja det känns lite i plånboken att gå från en Mitsubishi outlander phev (supermiljöbil) som kostar mig 1200kr i mån till V90 för 2700kr plus högre bränslekostnad. Vet att jag inte ska klaga på kostnaden då det är rätt gött med förmånsbil men det drar lite snåltarmen när kostnaden ökar! Men jag har bestämt mig för att köpa den bil jag vill ha denna gång då jag varit rätt missnöjd med min Outlander som förövrigt drar ca 0.8-0.9 på motorvägen, svårt att säga att det är en supermiljöbil!
Men nu ska det strax beställas en bil och det blir en D3 :D

Tack för alla kloka synpunkter!
av Jonathan81
Tror du kommer bli nöjd. Kör privat en V90 t5. Men hade en hyrbil V90 d3 manuell idag Växjö-Gbg TOR. Körde +10 mätarfart farthållare och medlet slutade enligt färddatorn på 0.40. Grymt imponerad.
Min t5 hade dragit ca 0.7 motsvarande körning....
V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]

Stämmer.