Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Perra83 skrev:
Derank skrev:Priset, hade ju lätt köpt en ny istället.
Och valt en annan färg.
Ja. En annan färg ochså.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
av Linqid
En ny med likadan specifikation kostar ca 600k. Med 10% rabatt betalar man alltså ca 540k.

Nu finns det säkert lite prutmån även på bilen i annonsen, men rent spontant är det för liten skillnad med tanke på att bilen är snart ett år gammal och gått 1 500 mil.
av Lövet
Problemet är ju att 95% av bilarna i den prisklassen säljs som leasingbilar och dessa vill/kan inte köpa begagnade bilar. Den där bilen vänder sig enbart till egenföretagare (som kan acceptera kortare garanti och dyr försäkring sista månaderna innan återlämning) eller rika privatpersoner. Det är en betydligt mindre grupp köpare helt enkelt. Sen finns säkert ett gäng som inte vill åka runt i en knallröd Volvo också.
Ser riktigt fräch ut, dock är jag inget fan av röda bilar.
Rullat hos en ägare i Enköping i 6 månader, utöver bilfirmor.
Åhfasen, är det hans gamla kärra alltså, tyckte väl att den såg bekant ut. Pratade med senaste ägaren för bara några veckor sen, han fullkomligt älskade bilen.

Edit: Sagt det förut, men när vi var i valet och kvalet om vår nästa bil så kikade vi lite på beggade V90 T5 med ungefär samma utrustning som vi hade specat på en ny. Nyköpet innebar på minst ett beg-objekt knappt 10k mer i totalkostnad, men gav då 0 mil, nyare årsmodell och exakt den utrustningen vi ville ha. Slog man även ut månadskostnaden för privatköp med lån så blev nyköpet några hundringar billigare per månad pga att du har ett år "extra" att betala av lånet på. Tror kanske inte att just det är helt avgörande i det här exemplet men när diffen är relativt liten mot en ny så är valet iaf för mig enkelt.
Haha ja jösses

Bilen bytte Brandt bil in för 490k så nu vet ni prutmånen..

när jag ägde den bodde jag i Åkersberga då den har aldrig gått i Enköping.

Bilen blev i somras påbackad av annan idiot till bilist. ny färg på stöten fram..

keramiskt lackskyddad av ditec när bilen va ny.

tonade framrutor och ljuddämpningsmatta i alla 4 dörrar..

fälgarna omlackade i en gråmetallic färg pga tidigare ägare kantstött dom..

Att bilen tycks ha en ful färg är ju väldigt subjektivt. själv tycker jag det är den finaste färgen. i motsats till många andra som betalar 12000 extra för.en blå färg som gör sig bäst på en s90/xc90.

Bilen byttes ut mot en väldigt mycket roligare bil i en helt annan klass än V90n.
En Renault Megane R.S.
Mycket pga av det skulle köpas lägenhet..

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]