Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Absolut, jag förstår vad du menar och håller delvis med. Visst, jag har väder i telefonen men jag upplever att hela grejen med en Ipad i instrumentpanelen är att jag ska kunna slippa ta fram telefonen för att kolla sånt. Hittills har jag kunnat släppa telefonen helt i bilen varenda gång jag varit ute.
Samtidigt är det än så länge lite nyhetens behag för mig, bilen är en vecka gammal så jag blir väl på så vis nästan lite partisk eller vad man vill kalla det. :lol:

Personligen hade jag gärna sett att man hade kunnat customiza "framsidan" själv och få välja vilka 4 prylar man vill ha där. Det grundar sig väl lite i att jag är en Android-person och är van vid att kunna sätta gadgets och genvägar där jag vill ha de, till skillnad mot Iphone som inte är lika intuitivt på det sättet. Tycker nästan att hela systemet osar Android, något som fick min säljare att rynka lite på näsan när jag sa det vid leveransen. :D
Nu har jag inte pysslat med utveckling sedan 80-talet (jag är född 87 för tusan) men jobbar med det idag, så jag känner att jag förstår vad du pekar på och är ute efter och där, där håller jag med.
grillchips skrev: Personligen hade jag gärna sett att man hade kunnat customiza "framsidan" själv och få välja vilka 4 prylar man vill ha där. Det grundar sig väl lite i att jag är en Android-person och är van vid att kunna sätta gadgets och genvägar där jag vill ha de, till skillnad mot Iphone som inte är lika intuitivt på det sättet. Tycker nästan att hela systemet osar Android, något som fick min säljare att rynka lite på näsan när jag sa det vid leveransen. :D
Då får kanske din säljare "snyta sig" innan ditt nästa besök :wink: om de lyckas göra en större integration med Google/Android https://www.nyteknik.se/fordon/framtide ... gt-6848851
Men jag vill först se vad det innebär och är kanske orsaken till att det hänt så lite, dvs man lägger inget krut på större utveckling av nuvarande appar utan väntar på Googleintegrationen där den kommer, men misstänker att vi med "gamla system" kanske inte kan få det nya då det troligtvis görs viss hårdvaruanpassning.
AndS skrev:
grillchips skrev: Personligen hade jag gärna sett att man hade kunnat customiza "framsidan" själv och få välja vilka 4 prylar man vill ha där. Det grundar sig väl lite i att jag är en Android-person och är van vid att kunna sätta gadgets och genvägar där jag vill ha de, till skillnad mot Iphone som inte är lika intuitivt på det sättet. Tycker nästan att hela systemet osar Android, något som fick min säljare att rynka lite på näsan när jag sa det vid leveransen. Bild
Då får kanske din säljare "snyta sig" innan ditt nästa besök Bild om de lyckas göra en större integration med Google/Android https://www.nyteknik.se/fordon/framtide ... gt-6848851
Men jag vill först se vad det innebär och är kanske orsaken till att det hänt så lite, dvs man lägger inget krut på större utveckling av nuvarande appar utan väntar på Googleintegrationen där den kommer, men misstänker att vi med "gamla system" kanske inte kan få det nya då det troligtvis görs viss hårdvaruanpassning.
Jovisst är väderappen en nr. 1 feature när det begav sig, för att visa lösningen är uppkopplas till internet, typ 20 år sedan, men ändå, jag tycker den blivit bättre nu med fler vädersymboler Bild
HitTheRoadJack skrev: Jovisst är väderappen en nr. 1 feature när det begav sig, för att visa lösningen är uppkopplas till internet, typ 20 år sedan, men ändå, jag tycker den blivit bättre nu med fler vädersymboler Bild
Jag kör ju inte Sensus Navigation och har inte appen, men vilken vädertjänst kopplar man mot?
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Var och tittade på en Plus Dark My26, den ha[…]

Husbilar igen, eller ja förare och själv[…]

Termostaten (tror det är den) i både f&[…]

Det är ofta fel på dessa mätarhus.[…]