Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
Intressant tråd. Jag har samma erfarenheter. Tror att ni är inne på rätt spår när ni resonerar om ogynnsamma luftströmmar runt bilen. Jag ska själv experimentera med det. Mina barn har lärt sig känna igen diesellukten och säger numera "yack va det luktar diesel" när jag värmt bilen innan avfärd.
av oldtimersmc
Är en avgaspipa, lillfingergrov som mynnar ut strax framför främre passagerardörren doftar gam men ger värme.
av hgronvold
PaNi skrev:Hur gammal är bilen? Anledningen att jag frågar är att jag också reagerat på att det luktar "bränt" när man kört värmaren. Inte i kupén, men utanför bilen. Jag har trott att det berott på att bilen är helt ny och att lukten skulle försvinna efter ett tag. Återstår att se, min bil är bara använd i nio dagar.
Det var samma här med vår bil när den var helt ny, nu efter ett par veckor så har lukten försvunnit.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror man får acceptera att det "luktar" när man förbränner fossilt bränsle. Det enda att göra är att väga lukten mot bekvämligheten. Lite lukt, eller avaktivera värmaren :|

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]