Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När vi ändå är vid bagageutrymmet, vill jag gärna tipsa om en annan grej.
Jag har alltid (?) haft en skyddsmatta i bagaget, rätt som det är, är något man kör smutsigt, blött, etc. På senare tid har det blivit mer "billig" plast i dessa, med följden att grejerna glider omkring lätt...
Till den nya bilen satt jag därför och tittade på vad det fanns för alternativ, hittade då denna:
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 98/2018/T5

Man får känslan av att prylarna nästan klistrar fast..
Nackdelar ? Priset, man kommer inte åt lastöglorna, men det är modifieringsbart. Sen blir den bakre kanten mot baksätet lite lustigt när man fäller sätet. Men det är heller inte så svårt att modifiera ...

Det viktigaste, grejerna glider inte omkring på samma sätt längre...
Lövet: Oj, att den skulle vara för hög har jag inte ens reflekterat över. Mycket bra poäng, så man är försiktig vid montering och test.
Goran: Jag har kikat lite på den där och den ser ju klart intressant ut (förutsatt att man har ett sådant behov). Vi har på nuvarande bil formgjuten plastmatta och valde till samma till V90n. Men visst, plasten är bra hal faktiskt. Hoppas på lite förbättring i V90n men förväntar mig inga underverk.
De nyare lastrumsmattorna är klart förbättrade, glider inte alls på samma sätt som V50 mattan som är såphal :wink:
Jag beställde original som monteras av Volvo. Jag håller med om att listen till v90 inte täcker som för v70. Dock så är det ytterst sällan till aldrig som vi har behövt skyddet till nuvarande bil. Jag trycker att orginalet är snyggast men kanske inte mest praktiskt som sagt.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Så, då var ett skydd beställt från Hova. Tack för tips!
(Skönt att kunna välja något annat än kromad också)
Nu beställde jag via Hoova, svart borstad blev det. De verkar gå åt för nu var den restad med 1-2v leveranstid.

Fick svar att skyddet som var beställt är borttaget. Slapp ja ha en över.

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]