Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att man skulle behöva banta för att sen njuta av säten i R-Design, är på min topp tio av idiotiska saker jag läst på något forum. Har själv testat dom, och föredrar komforten man får i Inscription tex.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har visserligen en V90 men jag provade både XC90 och V90 med sportstolarna.
Valde bort sportstolarna just för att det var så bökigt att komma över sidostöden. Visserligen sitter man perfekt när man är på plats men man måste ju i och ur också :-)
Valde bort sportstolarna och tog Charcoal Nappaläder och trivs mycket bra med dem.
titanium skrev:Valde bort sportstolarna just för att det var så bökigt att komma över sidostöden. Visserligen sitter man perfekt när man är på plats men man måste ju i och ur också :-) Valde bort sportstolarna och tog Charcoal Nappaläder och trivs mycket bra med dem.
Exakt. Lite väl mycket hinderbana varje gång man ska in och ut ur bilen. Jag kan se att de är ett mindre problem i en S90/V90 som man "sätter sig ner i" jämfört med en XC90 som man "kliver upp i". Så riktigt bra att kunna välja Inscription-klädseln även i R-design.

Sagt och gjort. Efter många funderingar blev beställningen följande:

XC90 T6 AWD R-Design 7-seat
Polestar-uppgradering
Bursting Blue
Loungepaket Pro R-Design (tycker att bilen såg lite naken ut utan klädsel på dashboard)
Teknikpaket
Klimatpaket / Volvo On Call
Aktivt chassi / luftfjädring
Parkeringskamera 360
Mörkt tonade rutor 5 st
Ventilerat läder charcoal (Inscription-varianten) + dynförlängning med sidostöd
Smartphone integration
Ljud Bowers & Wilkins
Elektriskt barnsäkerhetslås

Får preliminärt leveransdatum imorgon. Verkar som att Volvo har lyckats få ner leveranstiderna. Återförsäljaren trodde att de kan få hem bilen redan i slutet på mars.

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]