Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Rillee skrev:Men gör stänkskydden någon nytta för bilar som ligger bakom? Stänkskydden ser lite korta ut för att skydda bakomliggande bilar.
Skulle kunna vara större men beydligt bättre än inga stänkskydd.
av dozking
v90.jpg
v90.jpg (215.51 KiB) Visad 1014 gånger
Jag ångrar att jag inte monterade direkt från fabrik. Då den blästrar bra med de breda däcken utan. Men nu sitter det både fram o bak. Tycker det ser helt ok ut. En smaksak förstås. se bild.
av UnleashFusion
dozking skrev:
v90.jpg
Jag ångrar att jag inte monterade direkt från fabrik. Då den blästrar bra med de breda däcken utan. Men nu sitter det både fram o bak. Tycker det ser helt ok ut. En smaksak förstås. se bild.

Ser bra ut :-)-)
av spoon
Har stänkskydd fram på min V90 R med orginale Volvo felger og dekk, 19" vinter, 20" sommer. Nå så ser jeg etter 1300 mil at støtfanger bak er i ferd med å bli "sandblästrad", men opplakkering av den skal Bilia få stå for! Hadde en V40 på nittitallet uten stänkskydd, den fikk Bilia lakkere og montere stänkskydd på etter et år. Jeg bor ute på landsbygden (Trysil, Norge) og kjører mest usaltet, men gruset veg. Snyggt eller ei, grusblästrad bil er mer osnyggt enn stänkskydd.
av bereck
En fråga har sen en vecka en S90 som jag tycker blir smutsigare bak än min gamla A5 särskilt kameran. Tror ni att stänkskydd skulle hjälpa ? :shock:
av AndS
bereck skrev:En fråga har sen en vecka en S90 som jag tycker blir smutsigare bak än min gamla A5 särskilt kameran. Tror ni att stänkskydd skulle hjälpa ? :shock:
Nej, det är karossutformningen som gör det. Även V90 skitar ned sig mera än vad V70 gjorde.

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]

Huvvajer

Toppen tack det ska kollas upp.