Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Just nu verkar Halebopp Go vara vettigt för den som inte använder så mycket.
Kontantkort utan tidsbegränsning (ladda 100, 200 eller 300).
Ingen surf.
Men! Du kan köpa till surf! Detta dras då från din pott!
160 kronor ger 4 GB surf. Eller 60 kronor för 1 GB surf.

Surfen har tidsgräns på 6 månader.
https://shop.halebop.se/kontantkort?dcl ... mgodi7YAjw

Eller köp till surf utanför pott:
https://www.halebop.se/extrasurf
Skaffa ett abonnemang till din mobil där du kan beställa ett extrakort SIM för data/surf som du sätter i bilen. Kostar en 50-lapp och då använder du samma datamängd som mobilen. Det är ju småpengar som skiljer mellan olika abonnemang så jag orkar inte hålla på att leta runt utan det viktigaste är att operatören har bra utbyggt nät med täckning. 50-100:-/månaden är ju kaffepengar för oss som har råd att välja en 90-modell och om man vill bara att plocka bort något tilläggsval som man sedan inte använder :wink:
Och förmånsbilsförare har väl ofta företagsmobiler där man kan beställa extra SIM-kort.
AndS skrev:Skaffa ett abonnemang till din mobil där du kan beställa ett extrakort SIM för data/surf som du sätter i bilen. Kostar en 50-lapp och då använder du samma datamängd som mobilen. Det är ju småpengar som skiljer mellan olika abonnemang så jag orkar inte hålla på att leta runt utan det viktigaste är att operatören har bra utbyggt nät med täckning. 50-100:-/månaden är ju kaffepengar för oss som har råd att välja en 90-modell och om man vill bara att plocka bort något tilläggsval som man sedan inte använder :wink:
Och förmånsbilsförare har väl ofta företagsmobiler där man kan beställa extra SIM-kort.
Anledningen till trådstarten att jag hade noll koll på vad som behövdes för att bilen skulle funka som den ska så smärtfritt som möjligt. Jag var orolig att det behövdes abonnemang för några tusen per år eller så. Då kan man börja diskutera ifall det är värt att använda mobiler som hot spots etc.

Nu har jag fått förklarat på ett bra sätt hur det funkar och vad jag behöver. Telia har som sagt ett kort för 49:-/månad som är kopplat till mitt ordinarie abonnemang som verkar lösa allt.

Förvisso är ett abonnemang som sagt kanske inte en stor grej när man pratar om en bil för trekvartsmiljoner. Men det är ju dumt att slänga ut mer pengar i onödan bara för att man köpt en onödigt dyr bil :)
Haha, jo jag vet för många trådar med vad som ska beställas är "sila mygg och svälja kameler".
Jag har precis som dig ett Telia Komplett med Surfanslutning för 49:-.
Och ska jag vara riktigt elak så minskar en Volvo för 750" mera i värde varje dag än hur 50-100:-/mån påverkar ekonomin, men det vill vi inte se :D
AndS skrev:Haha, jo jag vet för många trådar med vad som ska beställas är "sila mygg och svälja kameler".
Jag har precis som dig ett Telia Komplett med Surfanslutning för 49:-.
Och ska jag vara riktigt elak så minskar en Volvo för 750" mera i värde varje dag än hur 50-100:-/mån påverkar ekonomin, men det vill vi inte se :D
Jag kör med Telenors tvillingkort för 29kr/månaden för bilens surf och så att jag kan ha ett trådlöst nätverk i bilen för surfplattor etc. :)
VOC går som ovan beskrivits på redan inbyggt abonnemang. Nöd-funktionen ska funka även om VOC-abonnemanget tagit slut.

Priset på VOC sänktes rejält för ett tag sen så när man sen ska förlänga så kostar det nu inte mer än typ 350kr/år eller nått sånt. (tidigare över 1000kr.)
PartyNordmann skrev:Om man har behov av surf utanför Sverige kan jag rekommendera Telia Sense. Då får man 20GB surf i månaden för 99,- och roaming fungerar. Använder det i min V70 i dag och kommer ta den vidare när jag får min XC60 med VoC någon gång i 2018.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tjena!
Är du nöjd med Telia Sense? Tänkte skaffa det imorgon.
Främst för Wifi i bil och körjournal. Inte för att jag måste ha det utan för att jag gillar statistik m.m.
Kan man hela tiden se var bilen befinner sig om man är inloggad i appen? Även när man kör?
Jag kör ca 20mil om dagen, ibland nattetid, och då vill min fru kunna kolla så att jag är på G och hur långt jag har hem.

Några andra tips gällande Telia Sense?

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]