Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Derank skrev:Man kan aldrig få för mycket pulver i en bil
Är väl mera en fråga om att bedöma vad man vill betala för något som man kanske använder ytterst sällan. Men jag köper också argumentet att pengarna finns så varför inte. :wink:
Själv så väljer jag för bruksbilen utifrån vad jag behöver. Sedan har jag andra fordon på både två och fyra hjul med onödigt mycket hk, men de körs ju inte i vardagen och på någon syns hästkrafter i bilsymbolen. Så det är faktiskt lika "illa" utifrån hur ofta de luftas :wink:
av Lövet
Power Pulse är väl bara aktivt i lägre hastigheter ändå?
av AndS
Är den inte varvtalsberoende för att ta bort lite turbofördröjning, en form av "lågpriskompressor". Men här kan jag ha fel.
av Lövet
Har googlat lite. Det framgår inte vilka faktorer som vägs in, bara att gaspedalen ska tryckas ner ”hårt”. Inte helt vetenskapligt förklarat alltså...
Användarvisningsbild
av thread
Hittade en gammal artikel som beskriver PowerPulse på ett bra sätt: http://teknikensvarld.se/powerpulse-ny- ... gg-225534/

Jag har en D5 med Polestar och tycker den har rätt bra med pulver för en Diesel på 2L.
av hyde67
troubleshooter skrev:Jag skulle definitivt välja D5 om den täcks in i din budget, Powerpulse gör mycket för körupplevelsen, att D4 räcker till tror jag absolut men jag tycker att karaktären på D5 med powerpulse är roligare. En annan sak, jag vet inte vad som hänt med teknikpaketen nu, men när jag beställde var det bara Head Up Displayen som skilde teknikpaket och teknikpaket pro, jag skulle definitivt offra Head up Displayen för att få In Polestar. 8)
Kollade konfiguratorn, back kamera och Head up tillkommer i pro, jag kan fortfarande backa utan kamera, men frågan är har man nytta av head up? har ingen erfarenhet av det.
av Lövet
Head up är extremt trevlig och väldigt beroendeframkallande. Man behöver inte titta i instrumenten överhuvudtaget längre så det är en sak som används väldigt mycket.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Min bil har inte kamera, och jag känner faktiskt att jag saknar det. Livrädd för att backa över nån unge. Välj inte bort det, det är mitt tips.
av hyde67
Har backkamera i privatkärran och jag glömmer faktiskt ibland bort att den finns använder speglar ändå för att backa, däremot är den riktigt trevlig pryl när man kopplar på släpet.
Har bokat provkörning av D5 inscription nästa vecka, få se vad jag tycker tror inte jag kört Volvo sen 240 på 90 talet bara åkt med.
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck fö[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]