Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev:
para skrev:Nån som vet om framsätet passagerarsida går att fälla på V90?
Jag var iväg på lunchen idag och köpte en skiva 240x60cm men lyckades inte fälla framsätet så det var lite trixigt att få in den.
På v70 fanns det 2 små spakar man lyfte upp men här hittade jag inget liknande.
Vad säger manualen? Vad jag kan se lite snabbt förefaller det inte omnämnas där. Bra det förvisso att det inte går så folk inte lastar saker ända dit fram som skadar om något händer, så får de inte plats bakom framstolarna med fällda säten och skyddsnätet uppe så får man ta ett släp :-)-)
På sidan 114 i världens minst lästa bok står: Ryggstödet i framsätena kan inte fällas helt
framåt.
Detta står under el-säte, så hur det är med manuellt säte ska jag låta vara osagt.
sorsj skrev:Volvo prioriterar inte längre lastrumsfunktionerna i kombimodellerna.
Vad baserar du det på? Bärpåsehållare/lastrumsdelare, helt platt lastgolv, ingen tröskel, bra belysning, brett lastutrymme utan hjulbrunnar och annat som äter in i det, designat plattformen för T8 så att batteriet ligger i tunneln och inte i baggagerummet så det inte tar plats där - vilket är typ enda plug in hybriden (suvar inkluderat) som har gjort det så, automatiskt insynsskydd, fotöppning av bakluckan, 12v uttag, hydraliskt uppfällt lastgolv (försök hitta nån annan bil som har det) där dessutom belysningen är anpassad så den lyser upp under lastgolvet när det är uppfällt, krokar i handtagen på luckan som gör att man kan lasta utanför luckan men kan spänna fast denna, ett av de bästa klämskydden av några elektriska bakluckor, elfällbara ryggstöd, massor av olika mattor osv att välja mellan, bland annat en vändbar med lastskydd, hundburar och andra grejjor, solida lastöglor i metall, invändigt och utvändigt lastskydd i metall, uppfällbart lastnät som standard... finns säkert fler saker men det här var det jag kunde komma på nu iaf. Så att säga att Volvo inte prioriterar lastrumsfunktionerna blir ju nästan lite pinsamt :)
av sorsj
Det var inte min mening att tråden skulle dra iväg, men I jämförelse med V70: totalt mindre lastrum, inte längre plant lastgolv, smalare mellan hjulhusen, bara 40/60-delning av bakre ryggstödet, inte längre fällbart främre passagerarsäte.
av AndS
sorsj skrev:Det var inte min mening att tråden skulle dra iväg, men I jämförelse med V70: totalt mindre lastrum, inte längre plant lastgolv, smalare mellan hjulhusen, bara 40/60-delning av bakre ryggstödet, inte längre fällbart främre passagerarsäte.
Så är det och troligtvis passar det merparten av de som haft V70 tidigare och med den halvautomatiska infällbara dragkroken så tar man istället en kärra om man har skrymmande saker. Det blir vanligare med att man får låna kärra kostnadsfritt.
sorsj skrev:Det var inte min mening att tråden skulle dra iväg, men I jämförelse med V70: totalt mindre lastrum, inte längre plant lastgolv, smalare mellan hjulhusen, bara 40/60-delning av bakre ryggstödet, inte längre fällbart främre passagerarsäte.
Samtidigt är den längre än V70.
Men inte plant lastgolv? Var är det inte plant?
sorsj skrev:Volvo prioriterar inte längre lastrumsfunktionerna i kombimodellerna.
Så har ju i så fall alltid skett. Duett hade ju bra mycket större utrymme än t.ex. V70.
Saker förändras. Folk prioriterar annorlunda.
Folk har inte sama behov.
Och icke att förglömma: Duett, V70 och V90 är faktiskt helt olika bilmodeller.
av AndS
Xanthopteryx skrev:
Samtidigt är den längre än V70.
Men inte plant lastgolv? Var är det inte plant?
Därför att du inte fäller sittdynorna så klart.

@fjohan82 , Har kört med släp kanske 20[…]

Får gratulera!! Vad hade du för miltal[…]

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]