Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
PartyNordmann skrev: Den är ju standard även i nya XC60
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja just det, numera måste man ju vara ännu tydligare, gamla XC60 i det sammanhanget.
Användarvisningsbild
av jcartel
PartyNordmann skrev:http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 5148785fe1

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja alltså jag förstår konceptet oh tyckte det lät asbra när jag läste om det men efter att ha kört bilen 1200 mil så är jag inte övertygad om att funktionen i sin nuvarande tappning faktisk fungerar i praktiken. Jag kan förstå att om man kör på en landsväg och blir varnad om halka eller en bil med varningsblinkers längre fram så är det praktiskt och bra men jag kör i princip enbart i stan och på motorväg och i stan är det liksom inte så att det är självklart exakt var i omgivningen det den varnar för befinner sig. Att någon inom typ tre kilometers avstånd halkat till lite eller står med varningsblinkers hjälper liksom inte mig så mycket.
Användarvisningsbild
av fjohan82
grillchips skrev:
fjohan82 skrev: Börjar så vara, då den (Connected Safety) ingår i Kinetic...
Edit: Såg nu att det är standard, står i klartext överst.... :roll:
Härligt. Berättade för sambon om den detaljen, hon gillade det. Hoppas inte hon förstod att jag försöker sälja in V90 över XC60 bara. :lol:
Det är bara att åka och handla 8)
Hon blir säkert förvånad när denna står i garaget istället... :wink: https://www.bytbil.com/stockholms-lan/p ... 8-11199850
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Den va snygg!!!!!!!
Såg att det står Grillchips på den. :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
Hahahaha ja fyfan, den där gör mig alldeles fuktig. :lol: Enormt ha-begär.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Min uppfattning är att något kan tända denna symbol förutom hur det är tänkt att fungera. Jag kör samma sträcka till och från jobbet, på en specifik plats tänds denna symbol varje gång jag passerar.
Användarvisningsbild
av NorskT8
Jeg har også opplevd at symbolet dukker opp flere ganger på et spesifikt sted når jeg passerer. Ikke hver gang, men flere ganger etter hverandre.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av svergie2
Undrar om den skickar ut en sån varning när man gasar på för fullt från stillastående (sommarväglag) och hjulen spinner.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av RubberDuck
Jeg har nå kjørt på glatte/hala veier i dag, og hver gang ABS eller antispinn slår inn dukker moln-symbolet opp (bekreftet ved provokasjon). På sommerstid har jeg fått symbolet på grusveger hvor spinn forekommer.
Användarvisningsbild
av fjohan82
RubberDuck skrev:Jeg har nå kjørt på glatte/hala veier i dag, og hver gang ABS eller antispinn slår inn dukker moln-symbolet opp (bekreftet ved provokasjon). På sommerstid har jeg fått symbolet på grusveger hvor spinn forekommer.
Tanken med systemet är säkert god, men det borde varit kopplat till bilens tempmätare för att få det hela mer realistiskt...

Det verkar inte gå att köpa aktier s&ar[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007

Äntligen färdig... Ska besiktigas om 14 […]

Huvvajer

Ingen aning men om man letar upp delen i sprä[…]