Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
D4 räcker långt, så jäkla pigg är inte D5, mindre lagg IOM luftblåset. Jag har en T5 går okej, ingen räserbil direkt.
Jag har provkört d3, d4, d5 visst är det mer drag i d5, men inte så att jag kan tycka att det är värt pengarna. Skulle jag tvunget köpa en ny v90. Hade det blivit en d3, nu kommer jag inte köpa fler Volvo utan gå över till Passat eller Merca istället.

Är det ett privatköp så rekommenderar jag oxå dig att titta på mercan, man sitter mer rakt, om man gillar det. Det är ett bagageutrymme som går att använda.
Eller varför inte Passat Alltrack, där får man mer för pengarna och precis som mercan, en bil som går att använda.
av 530
Ok tack för era svar ska kolla lite på Mercedes! Som jag tolkar er så saknas inget i specen. Om jag beställer hur lång tid tar det till leverans?
av Petzzon
530 skrev:Ok tack för era svar ska kolla lite på Mercedes! Som jag tolkar er så saknas inget i specen. Om jag beställer hur lång tid tar det till leverans?
Varför inte Business advanced? Du får ju flera saker, bla Drive mode setting som du redan valt till.
Saknar dessutom Klimatpaket med VOC
Jag hade dessutom lagt till teknikpaketet.

Allt detta helt klart före Panoramatak; skinn och 20 tums hjul.
av 530
Hur är komforten med 20 tums fälgar? Ni som har det kan ni berätta vad ni tycker om det?
av troubleshooter
Jag tycker att D5 är värd pengarna, D4 är ok, men har man inga skatte begränsningar via leasing eller
företags policies så skulle jag absolut ta D5. Min CC rullar på 20" och aktiv fjädring och jag upplever
inga komfort issues med kombinationen, kommer i och för sig från XC60 med 20". Min -17 är tämligen
välutrustad men jag fick till 12% rabatt som privatperson på "Bygg din volvo" priset.
av Linqid
Jag tycker nog teknikpaketet är lite av ett måste på en sådan här bil, men det är ju en smaksak. I paketet ingår dynamiska LED-strålkastare och p-sensorer fram som du lagt till.

Likaså är ju Business Advanced ett absolut måste, framför allt eftersom du redan valt Drive Mode Settings. För de 3 100 kr som tillkommer får du 12,3"-display och dimljus. Tycker egentligen att den stora displayen borde vara standard.

Några tips:
1. Svart innertak. Personligen tycker jag det är apfult med ljust innertak i en svart inredning. Med panoramatak är ju dessutom ljuset inget problem.

2. Sportratt. Jag är inte jätteförtjust i standardratten, men tycker att sportratten är riktigt snygg tack vare den blanka ramen i ekern. Paddlar är en bonus.

3. Eftersom du valt till läderklädsel och 20" tycker jag du bör välja PRO istället för Plus. Prisskillnaden blir endast 5 200 kr jämfört med en Plus med Business Advanced. Då får du dessutom en trevligare interiör med finare material och belysningspaket. Även utdragbara lårstöd och elstol på förarsidan, med mera.

Sist men inte minst, hur långt kör du per år? T5 är trevligare för samma pengar, i mitt tycke...
av 530
Ändrat nu i specen! La tog bort läder och lade till business advanced då ingår halvläder svart som jag tycker ser bra ut. Sedan la jag till svart innertak,Tonade rutor och sist men inte minst navigation. Landar på 498 000kr vilket är godkänt
av Petzzon
Ta bort Dynamisk Led, Park sensorer fram och Navigation och ta Teknikpaket istället. Då får du allt detta plus lite till :)
av 530
IMG_2970.PNG
IMG_2970.PNG (163.31 KiB) Visad 499 gånger
Petzzon skrev:Ta bort Dynamisk Led, Park sensorer fram och Navigation och ta Teknikpaket istället. Då får du allt detta plus lite till :)

Tack för tipset! Fixat o klart

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]