Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
Jag har 7-sits som jag köpte ny för 2 år sedan Xc90 T8 R-design 7-sits. Tror inte ens man kunde välja 5-sits då.
Jag har aldrig ens lyft på de stolarna. Tror många som mig köper bilen bara för att den är stor och grym.
För mig hade den kunnat vara 4-sits. Nästa bil blir en 6-sitsig EX90 Ultra Performance och är då just 4-sits när stolarna bak är nedfällda.
Tror inte priset påverkas.
av Camelen
Den bilen ser ju också allmänt tråkig ut och tom på utrustning.

Att den ser tråkig ut är kanske lite hårt att säga. Alla har ju olika preferenser. Sedan så är det ju en Inscription så helt tom på utrustning är den inte. Däremot så tror jag inte man kunde beställa en 5 sits XC90 i Sverige 2022, så jag tror det är en import. Men jag kan ha fel.
Användarvisningsbild
av ShogunX
Ser ut att vara en mellanutrustad och före detta hyrbil. Det är inte ovanligt att den typen av bilar lite udda utrustade.
av Camelen
ShogunX skrev:Ser ut att vara en mellanutrustad och före detta hyrbil. Det är inte ovanligt att den typen av bilar lite udda utrustade.
Du har rätt, har varit en hyrbil enligt Biluppgifter.se
av Lövet
Enligt tidigare uppgift var bilarna byggda för annat land (Ryssland?) men kom inte iväg utan blev hyrbilar istället.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Bilen var såld när jag kom dit.
Enl säljare betyder mc73 att det är en rysslandsbil. Kan sakna bränslevärmare
På vissa står det Tysklandsbil å då är det viktigt att kolla om ex stolsvärme finns fram/bak, skiljer mellan varje beställning...

Sörred hade även concept recharge stående. Kul att se!

I övrigt var de inte särskilt intresserade av att sälja bil
Användarvisningsbild
av fjohan82
W.A.P.E. skrev: ons 10 jul 2024, 13:17 Bilen var såld när jag kom dit.
Enl säljare betyder mc73 att det är en rysslandsbil. Kan sakna bränslevärmare
På vissa står det Tysklandsbil å då är det viktigt att kolla om ex stolsvärme finns fram/bak, skiljer mellan varje beställning...

Sörred hade även concept recharge stående. Kul att se!

I övrigt var de inte särskilt intresserade av att sälja bil
Det är som vanligt med de flesta bilförsäljare, förmodligen tjänar de bättre på all opersonlig försäljning via nätet så de kan skita i kunder i hallen.
Vi som beställt nya V60

Nu finns min nya V60 hos handlaren: - 11 april bes[…]

Det varierar med årsmodeller och n&aum[…]

Volvo 240 klocka

Har varvräknare i kombinationsinstrumentet oc[…]

Du säger ju själv att du får b&aum[…]