Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lochmann
Skillnaden är väl att eftermarknadstoning är en plastfilm (vinyl?) och fabrikstoning är ett mörkare glas rakt igenom? Tex så brukar man se att antenntrådar och trådar till bakrutevärmare blir väldigt tydliga med plastfilm i.o.m att filmen placeras bakom dessa. Med fabrikstoning som är mörk rakt igenom så blir dessa näst intill osynliga.
av Täby
Vilken grad/procent är det när man beställer fabrikstonat?
Har en XC 60 (-15) där jag valde toning från fabrik, vilken jag är nöjd med, men kommande V90 CC måste jag dessvärre fixa i efterhand.
Min säljare kunde inte svara på detta.
Tips på bra toningsfirma i Sthlm, helst norrort?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Fliker in en fråga, vad är en "proffafirma" egentligen och hur kvalificerar vissa in där?
av SundanceKid
Micce1980 skrev:Fliker in en fråga, vad är en "proffafirma" egentligen och hur kvalificerar vissa in där?

Proffsfirma hör man ibland, sånt jävla påhitt....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Nej vad gäller film finns det skojare som inte gör det ordentligt. I mitt fall fick jag med ett certifikat med garanti så länge bilen är min.

Jag hade kunnat göra det för halva priset men denna firman har bäst rykte.

Det finns många klåpare som skär av värmetrådar i rutan, gör knivrken i interiören eller lämnar blåsor som inte går bort.
Användarvisningsbild
av na96gen
micketrono skrev:Är det någon som rekommendera en proffsfirma i närheten av Bollnäs-Söderhamn-Gävle?
http://www.bvs.se/ i Gävle. Bilbolaget använder dem, riktigt duktiga.
Användarvisningsbild
av na96gen
micketrono skrev:Finns dom i Gävle? Hittar inget på hemsidan...
Sorry nu blev det helfel, JLS ska det vara [url][http://www.jlsbilvard.nu/url]
Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]

Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]

Angående motorvärmare för "hy[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Köpte en sportkatt på vparts, då […]