Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jcartel skrev:
Flajjan skrev::lol:
Han sa att vi är ganska många som är besvikna på bilen som sådan och kvaliteten.
Vi är dock ännu fler som inte är besvikna på bilen och som knappt haft ett enda problem.
Inte för att förringa problemen för er som har, men ändå bra om det inte framstår som att nästan alla V90 strular massor.
Jag har haft lite problem med bilen men jag är inte besviken. Viktigaste av alllt att detta ficas och jag blir bemött på ett trevlig sätt.
Snart 600 mil här också, har bara två saker som jag inte blir riktigt klok på, annars är jag riktigt nid
med bilen i alla hastigheter och tycker till och med att bränsleförbrukning är rimlig

- Ibland så pumpar den ut väldigt mycket varm luft, löser tillfälligt genom att stänga till ventilen
- Ett vinnande ljud (högfrekvens) när man lyssnar på FM radio.....

Har inte kontaktat verkstan ännu då jag inte upplever det som akut
Vojje skrev:
jcartel skrev: Vi är dock ännu fler som inte är besvikna på bilen och som knappt haft ett enda problem.
Inte för att förringa problemen för er som har, men ändå bra om det inte framstår som att nästan alla V90 strular massor.
Varför? Är detta ett reklamforum...?
Nej men det blir lätt att de enda som syns är de med problem och klagomål och då många av besökarna här går och väntar på en beställd bil eller funderar på att beställa så är det lätt att de får en bild som inte stämmer. Vill lätta deras oro that's all :)
Jaha, nu fungerar högtalarna i höger framdörr igen efter att ha varit ur funktion i några dagar. Undrar vad det beror på.
Gorban skrev:Jaha, nu fungerar högtalarna i höger framdörr igen efter att ha varit ur funktion i några dagar. Undrar vad det beror på.
Äsch, bara en råtta som har checkat ut då det har blivit varmare uteBild
Robbi skrev:Vi får väl se, 600 mil och inga problem ännu. Någon lös skruv i bakdörren som skramlar men det får jag bortse då de ska fixa det.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Kan inte vara detta?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=135077
Det har visat sig att felet nu kommer och går. Vissa dagar fungerar högtalarna i dörren och vissa dagar inte.
Gorban skrev:Det har visat sig att felet nu kommer och går. Vissa dagar fungerar högtalarna i dörren och vissa dagar inte.
Har du anmält det, vad säger dem?
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]