Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbi skrev:Ge upp VOC. Jag vet inte om ni har köpt grundtekniken någonstans men den fungerar bara inte och krånglar för ofta. Kolla om ni kan köpa systemet av BMW eller nåt.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Du vet väl att det är Volvo som levererar BMWs motsvarighet till VOC...
Cokeisit skrev:
Robbi skrev:Ge upp VOC. Jag vet inte om ni har köpt grundtekniken någonstans men den fungerar bara inte och krånglar för ofta. Kolla om ni kan köpa systemet av BMW eller nåt.
Du vet väl att det är Volvo som levererar BMWs motsvarighet till VOC...
Nej, köp från Mercedes då!
phantomblot skrev:Pling/audioalarm når Pilot Assist gir opp/slutter fungere. Om man kjører i en sving og ser i bakspeilet, ser man ikke at det grønne PA-rattet forsvinner, og da har man <1 sek på oppdage at PA har gitt og til å ta over styringen. En tydelig lyd ville hjulpet masse!
Det plingar på V90CC
fmcarv skrev:
phantomblot skrev:Pling/audioalarm når Pilot Assist gir opp/slutter fungere. Om man kjører i en sving og ser i bakspeilet, ser man ikke at det grønne PA-rattet forsvinner, og da har man <1 sek på oppdage at PA har gitt og til å ta over styringen. En tydelig lyd ville hjulpet masse!
Det plingar på V90CC
Det plingar om du inte håller händerna på ratten när bilen ber om det och den sedan kopplar ur funktionen. Om bilen inte längre kan läsa linjerna kopplas funktionen ur utan varning.
Gorban skrev:
fmcarv skrev:
Det plingar på V90CC
Det plingar om du inte håller händerna på ratten när bilen ber om det och den sedan kopplar ur funktionen. Om bilen inte längre kan läsa linjerna kopplas funktionen ur utan varning.
Bild Det stämmer!
Notis i VOC appen när bilen är färdigladdad samt kunna se antal mil kvar på batteridrift i VOC på samma sätt man kan se hur många mil bensinen räcker.
Robbi skrev:
I 70-serien när man hade vindrutetorkarna på auto, gick bak automatiskt på när man backade. Vilket smartskaft kom på att detta bara skulle fungera i manuellt läge och inte med auto? Ni kan ju inte gå bakåt i utvecklingen?

Du har inte testat att aktivera automatisk torkare bak vid backning i menyerna? Vet inte om det är exakt som du vill ha det, men själv tycker jag det är bra att det går att avaktivera.
image1.JPG
image1.JPG (26.04 KiB) Visad 3242 gånger
S90D5AWDRdesign skrev:Farthållare:
Låt farthållaren reagera på hastighetsskyltarna, i övrigt samma inställningar som idag, dvs att tillåta marginal på t.ex. 5 över angiven fart.
Nja, jag har två tillfällen kört på en och samma väg där det blivit 30 km/h (från 50) och i samband med det så har bilen visat att det är 120 km/h på den sträckan, misstänker det står någon annan skylt sidan om 30 skylten eller precis efter den som bilen tolkar som en hastighetsskylt, har dock glömt bort båda tillfällena att kolla vad det kan vara för skylt.
Jag skulle inte vilja att min bil får för sig att gasa upp till 120 istället för ner till 30 bara för att den läser av en skylt fel...
Järnväg parallellt?

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]