Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jyx
Min lösa Navigon köpt 2008-2009 varnade endast för kameror i färdriktningen. Detta har jag inte lyckats få till i min V90 med inbyggd navigator. Jag har inget varningsljud men symbolen kommer upp när man närmar sig en kamera oavsett om det är i min färdriktning eller i mötande. Har jag missat något i inställningarna eller är det så här dåligt ?
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja visst varnade lösa GPS och andra varnare endast för de i färdriktningen :D det va bättre förr. Inte en kamera missades. Hade förlorat körkort annars på den tiden. De va fulla spjäll mellan kamerorna.
Men min V60 -16 plingar till utan att ja ens lagt in en rutt el har NAV framme. Borde inte fungera sämre på nya fordon.
av Xanthopteryx
falkn skrev:Brukar inte fartkameror vara skyltade? :)
Om inte annat är ju hastighetsgränsen skyltad och följer man den så är det ju inga bekymmer med fartkameror och eventuell brist på varnare =)
av buzztr
Uppdateringen av "nya" kameror är usel. Det verkar som om dom avsiktligt inte lägger in alla kameror. Jag passerar ofta kameror som funnits flera år och inte finns i min V90.

Jag väcker upp den här tråden igen[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Har bilen ingen app för att visa den aktuella[…]

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]