Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
XC60MY10 skrev:R-design på en SUV....? Om man vil ha en noe som skal se ut som en "Racing Car" kjøper man vel S60 T6, eller aller helst noe annet enn Volvo..?

Har bestilt XC90 T8 Inscription my18 denim blue m/ 21'
R-DESIGNBILEN​ sticker ut som väldigt tuffa. Lätt fräckaste suven. Jag är egentligen inte volvofrälst men med denna har dom lyckats.
Användarvisningsbild
av Hanzon
Valde själv mellan Inscriprion och R Design, blev Inscriprion, efter 4 månaders väntan från beställning hämtades den ut idag :)
Bilagor
IMG_0021.JPG
IMG_0021.JPG (1.08 MiB) Visad 920 gånger
Senast redigerad av 3 Hanzon, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av sony
Jag säger inscription. Jag skulle välja mellan R design och Inscription och tog Inscription. Elegans
Bilagor
2017-05-05 17.24.41.png
2017-05-05 17.24.41.png (254.71 KiB) Visad 3531 gånger
av Jacobsson
Jag har som sagt också valt en Inscription och det ångrar jag inte.
MEN jag måste backa på vad jag sa om barnstol i Rdesigstolen fram. Jag fick "tyvärr" låna en Rdesign XC90 D5 tills min bil är klar.
Ska förklara det mer i en annan tråd..
Hur som så har jag nu en Rdesign och den hade långt ifrån lika skålade stolar som en XC60 Rdesign så min barnstol passade bra (britax)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Hanzon skrev:Valde själv mellan Inscriprion och R Design, blev Inscriprion, efter 4 månaders väntan från beställning hämtades den ut idag :)
Den var snygg! Gillar fälgarna skarpt! :)
av 14700
Jag hade möjlighet att testa och titta på båda bilarna i helgen.
När jag bara sett R-design på bilder tyckte jag att den var något snyggare, speciellt med 22" fälgarna. Men efter att ha sett båda "live" i helgen så är det jämt skägg och eftersom vi hade en inscription som hyrbil och var nöjda så blev det till slut en T8 Inscription, Osmium Grey

Prel. leveranstid 9 veckor, mycket snabbare än jag förväntat mig, och det blir förmodligen långa veckor :)
Användarvisningsbild
av Hanzon
14700 skrev:Jag hade möjlighet att testa och titta på båda bilarna i helgen.
När jag bara sett R-design på bilder tyckte jag att den var något snyggare, speciellt med 22" fälgarna. Men efter att ha sett båda "live" i helgen så är det jämt skägg och eftersom vi hade en inscription som hyrbil och var nöjda så blev det till slut en T8 Inscription, Osmium Grey

Prel. leveranstid 9 veckor, mycket snabbare än jag förväntat mig, och det blir förmodligen långa veckor :)
Grattis till ett bra val:) Verkar som Volvo lyckats korta leveranstiderna på XC90, jag hade leveranstid på 16 veckor.
av liketlever
Dock har jag en V90 R-design, men barnstolarna ryms hur bra som helst har 3 stycken i baksätet..

Varför skulle kupén bli mindre med R-design??

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av 14700
liketlever skrev:Dock har jag en V90 R-design, men barnstolarna ryms hur bra som helst har 3 stycken i baksätet..

Varför skulle kupén bli mindre med R-design??

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Det varnades för det tidigare i tråden, men det togs senare tillbaka.
Jag trodde att det kunde påverka lite grann om man hade barnstol i framsätet och eftersom sportstolarna är mer skålade så skullle stolen inte kunna komma lika nära stolen som i en vanlig stol och då ta mer plats.
Men som sagt, det var falsklarm :)

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]

Hej, Inom 2 veckor så har 3 av 4 centrall&ar[…]