Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så ska det inte vara ju.. Men istället för att ta i handtaget, sätt bara in handen en halv sekund mellan handtaget och dörren.. Tänk att det är en sån där sensor som startar vissa vattenkranar. Jag tycker det funkar rätt bra när man bara tar en halvsekund att göra så.. Då reagerar min jämt och låser upp.
*dubbelpost*
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Kort uppdatering, inte lätt när bilen är helt ny. Insåg att det fortfarande låg en extranyckel i handskfacket, vilket verkar har förvillat bilen. När jag väl tog ur den, så reagerar keyless precis som det ska :)

Hoppas iaf att min miss kanske kan hjälpa någon annan när de hämtar ut sin bil :)
Som många skrivit så upplever jag en försämring av keyless på min XC90 jämfört med tidigare XC60. Där kunde jag närma mig bilen, rycka upp handtaget och i samma sekund låses bilen upp och dörren öppnades. Helt utan avbrott. På min XC90 måste jag lägga handen på eller bredvid handtaget för att vänta på att bilen låses upp, sedan öppna dörren. Har fortfarande (efter snart två år) svårt att vänja mig vid detta. Kommer och rycker tag i handtaget och då låses bilen upp, jag får släppa in handtaget och öppna igen. Tror snart jag kommer rycka bort handtaget av misstag.....
Användarvisningsbild
av Robbi
Det är ju så att förr, på äldre modeller, var man tvungen att trycka in en gummiknapp. Om man gör på samma sätt, trycker med tummen på stället där knappen ska sitta, så ges tillräcklig tid för att det ska upplevas på samma sätt. Så gjorde jag i början och upplevde allting snabbt. Sedan insåg jag att det var bara att dra i handtaget och efter det har jag tänkt ett par gånger på att jag "drog för snabbt". Ofta går bilen upp, på detta sätt, medan jag drar, med lite fördröjning.
Robbi skrev:Det är ju så att förr, på äldre modeller, var man tvungen att trycka in en gummiknapp. Om man gör på samma sätt, trycker med tummen på stället där knappen ska sitta, så ges tillräcklig tid för att det ska upplevas på samma sätt. Så gjorde jag i början och upplevde allting snabbt. Sedan insåg jag att det var bara att dra i handtaget och efter det har jag tänkt ett par gånger på att jag "drog för snabbt". Ofta går bilen upp, på detta sätt, medan jag drar, med lite fördröjning.
Gummiknappen används för att låsa, inte låsa upp? Min V70 är mycket snabbare i responsen än XC90, den mekaniska knappen fallerade heller aldrig vid låsning, nu får jag ibland trycka flera gånger.
Användarvisningsbild
av Robbi
pinata skrev:
Robbi skrev:Det är ju så att förr, på äldre modeller, var man tvungen att trycka in en gummiknapp. Om man gör på samma sätt, trycker med tummen på stället där knappen ska sitta, så ges tillräcklig tid för att det ska upplevas på samma sätt. Så gjorde jag i början och upplevde allting snabbt. Sedan insåg jag att det var bara att dra i handtaget och efter det har jag tänkt ett par gånger på att jag "drog för snabbt". Ofta går bilen upp, på detta sätt, medan jag drar, med lite fördröjning.
Gummiknappen används för att låsa, inte låsa upp? Min V70 är mycket snabbare i responsen än XC90, den mekaniska knappen fallerade heller aldrig vid låsning, nu får jag ibland trycka flera gånger.
Så är det ju, tänk vad snabbt man glömmer.
Har det löst sig/Har ni vant er? Jag själv gillar inte key-less riktigt. Det ingick i ett paket så köpte det till Audin, tyckte också det var segt i början men man lär sig att vänta 1/5 sekund innan man sliter upp handtaget. Tappar ofta bort nyckeln, vet inte var den är. Ser ingen större nytta med det, men jag har vant mig. Tyckte det var segt i början men inte nu. Kan det va en vanesak eller är konstruktionen i V90 dålig?
perhall skrev:Har det löst sig/Har ni vant er? Jag själv gillar inte key-less riktigt. Det ingick i ett paket så köpte det till Audin, tyckte också det var segt i början men man lär sig att vänta 1/5 sekund innan man sliter upp handtaget. Tappar ofta bort nyckeln, vet inte var den är. Ser ingen större nytta med det, men jag har vant mig. Tyckte det var segt i början men inte nu. Kan det va en vanesak eller är konstruktionen i V90 dålig?
För mig är det definitivt en vanesak. Man sätter helt enkelt handen i handtaget och väntar med att slita i det tills man hör låset. Uppfattar inte det som störande alls.
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]