Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den lilla tanken stör som tusan. Sen så märks det att inredningen inte sitter helt hundra när man drar på B&W ordentligt. Basen skapar lite vibrationer i inredningen.

Men idag upptäckte jag en konstruktionsmiss, enligt mig. Påfyllnaden för spolarvätskan är helt ologisk, går det ens att fylla på den utan att spilla massor?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
bankb skrev: Men idag upptäckte jag en konstruktionsmiss, enligt mig. Påfyllnaden för spolarvätskan är helt ologisk, går det ens att fylla på den utan att spilla massor?
Det tror jag är handhavande. De flesta jag ser som fyller på håller i handtaget och häller med kortsidan av en dunk nedåt, om man istället vänder dunken så den breda sidan blir nedåt så kan man hälla utan att det klunkar och rinner åt alla håll, dunken tar då in luft enklare. Visst lite stänk blir det när den är helt full, men inte spiller man några massor med den metoden jag beskriver. Sedan finns det dunkar som är speciellt tilluftshåll för att förenkla. Eller var det någon annan form av påfyllning du tänkte på?
Tempmätare har inte funnits på V70 på ett tag heller väl? Jag hade ingen på min V70 MY13.
Hävdar också handhavande. Jag häller med dunkens långsida parallellt med marken och snvänder en sådan tratt som brukar finnas vid motoroljan på mackerna. Spiller sällan en droppe.
Tempmätare har inte funnits på V70 på ett tag heller väl? Jag hade ingen på min V70 MY13.
AndS skrev:
bankb skrev: Men idag upptäckte jag en konstruktionsmiss, enligt mig. Påfyllnaden för spolarvätskan är helt ologisk, går det ens att fylla på den utan att spilla massor?
Det tror jag är handhavande. De flesta jag ser som fyller på håller i handtaget och häller med kortsidan av en dunk nedåt, om man istället vänder dunken så den breda sidan blir nedåt så kan man hälla utan att det klunkar och rinner åt alla håll, dunken tar då in luft enklare. Visst lite stänk blir det när den är helt full, men inte spiller man några massor med den metoden jag beskriver. Sedan finns det dunkar som är speciellt tilluftshåll för att förenkla. Eller var det någon annan form av påfyllning du tänkte på?
Köpte spolarvätska i påse, tyckte det såg lite trångt ut för en dunk. Dämparen till huven sitter precis för påfyllningshålet. Men får prova dunk nästa gång. Eller helt enkelt stanna på Statoil som har automaterna :)

Sleeper skrev:Hävdar också handhavande. Jag häller med dunkens långsida parallellt med marken och snvänder en sådan tratt som brukar finnas vid motoroljan på mackerna. Spiller sällan en droppe.
Med tratt så funkar det ju säkert bättre. Men ska det verkligen behövas om konstruktionen är okej?

Har D3 med automat. Tööööööörstig

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Volvo 945 STARTAR EJ

Vi försökte läsa felkoder via obd2 […]

Service Peugeot 107 2007