Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pvpjtgb
Igårkväll kollade jag VOC på iPad och så att bilens position var några km fel, ute på mark utan väg.
Idag när vi körde så tryckte jag Maximera karta på centrumdisplay och scrollade lite. Efter detta så hittade den inte bilen på kartan igen.
Bilen uthämtad i onsdags och rullat 17 mil, och kontrol/checklistan som skickades till ÅF innan (som förekommer här på forumet) skulle vara genomgången. Säljaren uppgav att listan var genomgången, men det verkar som det inte hjälpte.

Blir intressant att höra vilken åtgärd som löser mina problem.

Vet någon om vi som ägare själva kan kontrollera vilka version av mjukvaror(Sensus OS, Appar) och tillhörande uppdateringar och fixar som ligger i våra bilar?
Likaså förändringsloggar, vilka datum/tid/teknikerID ?

Det borde vara en del som snart införs i VOC, tillsammans med OTA funktion på mjukvara som inte äventyrar säkerheten....
av Hagge310
Pvpjtgb skrev:Igårkväll kollade jag VOC på iPad och så att bilens position var några km fel, ute på mark utan väg.
Idag när vi körde så tryckte jag Maximera karta på centrumdisplay och scrollade lite. Efter detta så hittade den inte bilen på kartan igen.
Bilen uthämtad i onsdags och rullat 17 mil, och kontrol/checklistan som skickades till ÅF innan (som förekommer här på forumet) skulle vara genomgången. Säljaren uppgav att listan var genomgången, men det verkar som det inte hjälpte.

Blir intressant att höra vilken åtgärd som löser mina problem.

Vet någon om vi som ägare själva kan kontrollera vilka version av mjukvaror(Sensus OS, Appar) och tillhörande uppdateringar och fixar som ligger i våra bilar?
Likaså förändringsloggar, vilka datum/tid/teknikerID ?

Det borde vara en del som snart införs i VOC, tillsammans med OTA funktion på mjukvara som inte äventyrar säkerheten....
Jag gjorde samma sak som du med kartan och undrade varför den inte följde bilen längre, men kom på att trycka på positionsknappen till vänster på kartan och vips så var navigationen normal igen. Om du inte redan provat det förstås så är det ett tips för den delen av problemet iaf. Bild

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
av Pvpjtgb
Hagge310 skrev: Jag gjorde samma sak som du med kartan och undrade varför den inte följde bilen längre, men kom på att trycka på positionsknappen till vänster på kartan och vips så var navigationen normal igen. Om du inte redan provat det förstås så är det ett tips för den delen av problemet iaf. Bild

Tack för input, jag provade att trycka på den knappen tror jag, den som ser ut som hårkors?
Ingen tur med den eller någon av de andra knapparna heller.
Saknad är ctrl-alt-del funktion :???:
av Hagge310
Pvpjtgb skrev:
Hagge310 skrev: Jag gjorde samma sak som du med kartan och undrade varför den inte följde bilen längre, men kom på att trycka på positionsknappen till vänster på kartan och vips så var navigationen normal igen. Om du inte redan provat det förstås så är det ett tips för den delen av problemet iaf. Bild

Tack för input, jag provade att trycka på den knappen tror jag, den som ser ut som hårkors?
Ingen tur med den eller någon av de andra knapparna heller.
Saknad är ctrl-alt-del funktion :???:
Haha.. ja, Ctrl alt delete borde finnas på allting....Bild... ja det är nog rätt symbol du tryckt på, rund punkt med ett kors.

1986 GLT kamdrivning

Fick remhaveri och nu efter byte rem + spänna[…]

Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&ar[…]

Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]