Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
Niclas skrev:Vad jag vet så ligger alla handlare lite över priserna på Volvos priser. Men egentligen spelar det ingen roll eftersom man betalar inte efter Volvos listpriser utan sista raden i offerten ;)
Jo det vet jag, men det är intressant att veta att vårt ramavtal som utgår från Volvos prislista är "värt" lite drygt en procent mer
jämfört med om jag hade köpt hos bilia ( och bara räknat rabatten i procent...)
Den riktiga rabatten räknar man ju ut själv genom att jämföra sitt pris mot byggsidan.
av AndS
Priset som visas är väl byggd bil? Sedan ska bilen t.ex. transporteras till bilfirman, etc, och det är kostnader en bilfirma har, t.ex. Liljas Bil som är en stor återförsäljare har egen transport. Hur de sedan väljer att ta ut den genom ett prispåslag och kanske lite mera rabatt eller behålla Byggbilpris med lite lägre rabatt är mera en "smaksak".
Står på Byggbilsidan att priset kan skilja mot det du får hos bilfirman.
Olika ramavtal är ju en förhandlingsfråga så då gäller avtalet och hur det upprättats, så här är det bara att gilla läget hur det har förhandlats fram och hur prissättningen sedan görs. Problem är att sedan försöker vi som "nyttjare" vrida och vända på det till vår fördel.
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]