Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wetterstrom
ser inte handlarna det egentligen. om det är på bilia iallafall du lämnar offert så är det på volkswagen vet jag när brosan beställde en bil och gick till en annan handlare och då fick dom upp hans första offert men kanske är annat på volvo
av ansjo
Inte en aning, men ser inte att det spelar så stor roll egentligen :). "Min" handlare är ingen kedja utan fristående Volvohandlare, kanske det är störe risk/chans att kedjorna gör så?
Sedan är frågan om det är ok att dela info på det viset och utan mitt samtycke om jag inte fått någon info om det, ifall det nu går till så?
Användarvisningsbild
av Derank
wetterstrom skrev:ser inte handlarna det egentligen. om det är på bilia iallafall du lämnar offert så är det på volkswagen vet jag när brosan beställde en bil och gick till en annan handlare och då fick dom upp hans första offert men kanske är annat på volvo
Inom samma kedja ser de varandras offerter.
av ansjo
Jag har ännu inte hunnit åka till en annan handlare för att hämta hem offert, men suget börjar bli stort för en ny bil och frågorna börjar hopa sig.
Bilen kommer hamna på max 670 innan rabatt, och det är de sista kronorna som börjar bli fundersamma. Viss utrustning är ett måste, medan andra tillbehör kanske man kan klara sig utan, Polestar tex, kommer jag lägga in i efterhand.
Frågan är mellan 360-kamera, sidescuffs eller soltak?
Sidescuffs passar bra till lite mörkare färger på bilen, och nu står valet mellan Osmium Grey och Crystal White premium, och med blond inredning förutom nedtill vid fötterna. Vad ska man välja, och hur motiverar man sig själv att välja rätt?
Användarvisningsbild
av Perra83
P-sensorer fram o bak och backkamera är bra. Jag hade valt 360° kamera bara för att. Tveksam till soltaket. Jag vill ha mörkt i bilen så solskyddet till takluckan har ja alltid fördraget.

Side scuff plates gör mycket för utseendet. Kan monteras i efterhand.

Crystal White 707 har jag själv och tycker att den är riktigt fin. Savile grå är oxå snygg.

Välj det du tänkt direkt. Om bilen blir 20k dyrare är väl inget.
av ansjo
En annan fundering är när man ska beställa. Om man beställer nu kommer den troligen sent i höst, då kanske man ska vänta några månader och beställa så man får en -19?
Användarvisningsbild
av Perra83
Samtidigt blir kanske en MY19 lite dyrare och du får mindre för den bil som du eventuellt tänker byta in.
av Malmstroem
Värdeminskningen på den nya bilen torde vara högre än på den gamla. Det ska till extrema omständigheter för att "räkna" hem en ny bil.

Om du har råd -- byt när du vill till det du vill ha. Det är roligare att betala då.
av perhall
wetterstrom skrev:ser inte handlarna det egentligen. om det är på bilia iallafall du lämnar offert så är det på volkswagen vet jag när brosan beställde en bil och gick till en annan handlare och då fick dom upp hans första offert men kanske är annat på volvo
Kanske han åkte till två olika Din Bil-handlare, t ex Akalla och Hammarby?
av perhall
ansjo skrev:En annan fundering är när man ska beställa. Om man beställer nu kommer den troligen sent i höst, då kanske man ska vänta några månader och beställa så man får en -19?
Varför inte? Den kommer nog inte bli dyrare och din gamla är ju rätt ny så den kommer rulla på...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70