Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

seabeach skrev: Jag kan inte heller bestämma mig för om jag ska välja nerlackad eller ej.
Är det 36 månders leasing, skippa lägga pengar på nedlackning.

Köper du bilen själv och ska ha den länge, nedlackning 100%, svartplasten bleks med åren och kan varken poleras eller konserveras, Är bara ett oändligt slaskande med "vinylglans"
VolvoB20 skrev:
seabeach skrev: Jag kan inte heller bestämma mig för om jag ska välja nerlackad eller ej.

Köper du bilen själv och ska ha den länge, nedlackning 100%, svartplasten bleks med åren och kan varken poleras eller konserveras, Är bara ett oändligt slaskande med "vinylglans"
V90 CC har inte samma grova olackade plast som tidigare XC-modeller. Nu är det slät lackad plast som skyddas bäst med vanligt lackskydd och förmodligen inte alls bleks eller åldras sämre än vanlig lack, tiden får visa. Plasten påminner om den som Audi använder på sina Allroad.
Är det VOC med? Annars bör du lägga till det.. Inte bara för att kunna starta värmare, nöduppringning och sånt.. Det är många trevliga funktioner med VOC och det verkar vara på gång ännu fler.. Bl.a uppdateringar av mjukvara OTA.
VolvoB20 skrev:

Det är inte leasing, det är privatköp. Jag är fortfarande osäker på vad jag ska välja. Det tenderar att bli för dyrt varje gång jag bygger den... Och jag kan inte välja bort något. :roll:
joel80 skrev:Är det VOC med? Annars bör du lägga till det.. Inte bara för att kunna starta värmare, nöduppringning och sånt.. Det är många trevliga funktioner med VOC och det verkar vara på gång ännu fler.. Bl.a uppdateringar av mjukvara OTA.

Jag har lagt till det nu i efterhand, då säljaren sa att det var ett big no no att välja bort det. Tack för din input. :D
seabeach skrev:
Det är inte leasing, det är privatköp. Jag är fortfarande osäker på vad jag ska välja. Det tenderar att bli för dyrt varje gång jag bygger den... Och jag kan inte välja bort något. :roll:
Kanske är ett onödigt påpekande, men jag hoppas att du avser att förhandla ner listpriset rejält. Ned mot 10% i rabatt bör gå.
Sedan är blir det ju dyrt ändå, men det är en annan sak.
dfa skrev:
seabeach skrev:
Kanske är ett onödigt påpekande, men jag hoppas att du avser att förhandla ner listpriset rejält. Ned mot 10% i rabatt bör gå.
Jodå, jag har lyckats komma upp till 11,98% rabatt och lägre kommer jag nog inte... Men som du skriver, det tenderar att bli dyrt ändå. Bilarna jag bygger ligger på ca 500.000:- innan rabatt.
seabeach skrev:
dfa skrev:
seabeach skrev:
Jodå, jag har lyckats komma upp till 11,98% rabatt och lägre kommer jag nog inte... Men som du skriver, det tenderar att bli dyrt ändå. Bilarna jag bygger ligger på ca 500.000:- innan rabatt.
Inte mer? Du måste ha glömt något. Bra rabatt i alla fall.

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]