Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
bankb skrev:
Robbi skrev:Intressant, vilken utrustningsversion får du med vid leasing och vad landar det på? Fälgarna vet jag inget om men det låter som något du borde baka in.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Det blev tillslut en rätt välutrustad D4 PRO, med klimat och teknikpaket pro. Och sen med lite andra tillval.

Landar omkring 8000 kr i kostnad för bilen, service, däckförvaring, tvätt och rekond vid service.

Kommer ha bilen i 4 år och kör ca 6000 mil om året.

Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Oj, hade det inte blivit billigare att köpa bilen?
av bankb
Robbi skrev:
bankb skrev:
Robbi skrev:Intressant, vilken utrustningsversion får du med vid leasing och vad landar det på? Fälgarna vet jag inget om men det låter som något du borde baka in.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Det blev tillslut en rätt välutrustad D4 PRO, med klimat och teknikpaket pro. Och sen med lite andra tillval.

Landar omkring 8000 kr i kostnad för bilen, service, däckförvaring, tvätt och rekond vid service.

Kommer ha bilen i 4 år och kör ca 6000 mil om året.

Bild

Oj, hade det inte blivit billigare att köpa bilen?
Nja, beror säkert lite på hur man väljer att räkna.

Den kostar ca 550k efter rabatter. Efter 4 år kommer jag ha betalat 400k inkl service och allt annat runtomkring. Egentligen är det enda som tillkommer bränsle och däckslitage.

Jag landar på en milkostnad utan bränsle på ca 17,50 kr milen. Det är i mitt tycke extremt billigt. Såklart svårt att bedöma värdeminskningen fyra år i förväg. Men med det här upplägget tar handlaren den risken. Vilket är skönt för mig.

En annan aspekt är att jag haft tjänstebil senaste 10 åren. Men har nu bytt jobb där upplägget är lite annorlunda. Så är rätt osugen på att äga min bil utan har gärna bekvämlighet med leasing.
av KrilleW
Personligen så tycker jag att 8000kr i månaden är en riktigt attraktiv kostnad med tanke på att bilen i fråga får ha gått 24000 mil då den återlämnas. En bil med dom miltalen är ju betydligt mer svårsåld efter 4 år, och har dessutom tappat oerhört mycket i värde.
av bankb
lobbysleeper skrev:Hur kommer det sig att du valde 4 års leasing?
Blev en bättre kalkyl, fjärde året gjorde väldigt mycket på månadskostnaden.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]