Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Vissa verkar ju av någon anledning drabbas mer än andra, jag kör ju värmen 3gg dagligen + att jag trycker på den då jag går in nånstans och gör ca 10 korta turer dagligen på sammanlagt 5mil och har så gjort i 10mån så jag om någon borde ju ha drabbats av batteritorsk.
5 mil om dagen är ändå rätt långt, räcker då tydligen för din bil och värmare. Sen var det väl väldigt ungefärlig tid min kille på volvo sa, kanske för att göra det enkelt så jag förstod och tillräckligt svepande för kunna gälla alla modeller.
av Gorban
Bilen använder dessutom värmaren för att värma kupén på vintern när man startar bilen och kör iväg. Detta även om man inte har förprogrammerat den. Det finns en inställning i menyerna som stänger av detta och det rekommenderas om man kör mycket korta sträckor.
Icke att förglömma den nu allt mer förhärskande stop&start-tekniken, den drar oxå mer batteri, ovanpå all annan elektronik och AC och stereo. Kanske dags att Volvo tar steget upp till 24 volt?
I XC70 och XC60 sitter det väl dubbla batterier, ett huvudbatteri och ett stödbatteri för start/stopp funktionen, ser det likadant ut i V90 ?
Gjort några stickkontroller i manualer och det verkar som Volvo med Start/stopp funktion generellt verkar ha ett mindre stödbatteri för funktionen, besvarar ocskå min egen fråga att V90 CC även har det =)
av Gorban
semmelman skrev:Icke att förglömma den nu allt mer förhärskande stop&start-tekniken, den drar oxå mer batteri, ovanpå all annan elektronik och AC och stereo. Kanske dags att Volvo tar steget upp till 24 volt?
Framtida autonoma system gör att många biltillverkare behöver gå upp till minst 24V. Jag tror till och med att någon tittar på 48V.

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]