Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjoonas
olsin skrev:Jag har råkat ut två gånger för att mittkonsolen och de flesta knappar slutar fungera. Mittkonsolen uppdaterar kartan i GPS:en, men reagerar inte på tryckningar varken på skärm eller den fysiska home-knappen. Aktuell position fryses till den gata/väg som jag befann mig på när hänget uppstod. Farthållare/pilot assist upphör att fungera. Streamat ljud kommer ur högtalarna, men om man tar ett telefonsamtal så återkommer inte ljudet och "lägg på-menyn" i hastighetsmätaren ligger kvar även efter avslutat samtal. Hastighetsmätare, road sign information, blinkers och vindrutetorkare fungerar som de ska. Hängningen ligger kvar även om man stänger av bilen, öppnar dörren och låser den. Mittkonsolen visar samma information även efter att man låst bilen.

Den ena gången avslutades resan hemma och mittkonsolen slocknade när bilen hade varit parkerad och låst ett tag. Den andra gången gjorde vi ett försök med att stanna och låsa bilen i förhoppning om att den skulle piggna till efter upplåsningen, men istället låg hängningen kvar ett par minuter efter att vi börjat köra igen varpå det såg ut som om bilen körde uppstartssekvensen för mittkonsolen.

Någon som varit med om liknande? Går det att forcera en omstart av "användargränssnittet"?
Har en V90 CC 2018 (Lev. 1 juli 2017)
Den har hängt sig 2 ggr så som du beskriver det, körde till slutdestination och vid nästa start fungerade det normalt igen.
Det var ett tag sedan så har inte tänkt på det.
Hoppas det inte är speciellt återkommande, och hoppas innerligt på "over the air"-uppdateringar av Sensus systemet lite då och då, eller förbättringar av mjukvaran för Pilot Assist och liknande, likt Teslas OTA uppdateringa.
Dock tror jag bara på den typen av, viktiga, uppdateringar vid service. Appar verkar ju uppdateras OTA.
Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du kl[…]

Ökad komfort med 17”

Tänk på att 245/55 skiljer ca 7% fr&ari[…]

Skumt fel b230ft

Körde den till en verkstad som brukar jobba m[…]