Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

FilipDjurberg skrev:
Jacobsson skrev:Jag kör utan och är riktigt nöjd med det ljudet.
Tycker ljudet i vanliga stereon är riktigt bra, mycket bättre än den V70 jag hade innan.
Jag skulle dock valt b&w om jag köpt idag. B&w har det där lilla extra som ibland saknas..
Tror inte heller det går att eftermontera om jag förstår det rätt?
Jag har en v60 idag och det är den vanliga stereon i och den tycker jag spelar helt OK, men det känns som du säger att har man B&W så får man det lilla extra i kupén. Har nu valt att lägga till B&W. Jag tror inte heller det eftermonteras så det känns som det är integrerad i panelen. Isåfall måste man väl byta ut panelen + alla annan hårdvara/mjukvara. Det går säkert lösa men då hade det säkert kostat mer än att beställa det direkt från fabrik. Rätta mig om jag har fel! :?:

Som jag skrev tidigare...i min gamla XC60 (2014) är standard stereo snäppet bättre än i min nya S90 (standard stereo), lite besviken pga detta kan jag säga.
Jag skulle nog inte kunna köpa en 90-bil utan B&W. Jag gillar visserligen bra ljud, men framförallt på grund av att jag blir lite besviken varje gång jag ser interiören utan B&W. Jag tycker det lyfter interiören markant (inte för att den är dålig annars) och skänker en rejäl dos av lyx!
Jag valde bort B&W av 2 orsaker:
1. Skorrande ljud vid vissa basnivåer på testbilen
2. Irriterande speglingar i framrutan.
Själv har jag B&O i hela mitt hem. Även ordinär hifi-utrustning och många da-omvandlare.
Originalstereon är ok, extra prislapp motiverar dessvärre inte b&w enligt mig.
B&W var det absolut första jag kryssade för! Eller ja, modell och motor osv kanske kom först - men ni fattar :) Personligen hade jag aldrig beställt bilen utan B&W, eller liknande system om jag hade valt ett annat märke. Men så spenderar jag hälften av min vakna tid med att lyssna på musik också så jag har full förståelse för att inte alla är lika intresserade att betala extra för det. Jag har lyssnat på ett antal olika system i olka märken, bla; Mark Levinson i typ alla olika Lexus, B&O i Audi, Burmester i Porsche... säkert nån till också. Hittils är B&W i Volvo det bästa system jag har hört, och med tanke på att det inte ens kostar hälften så mycket som hos tex Audi - mycket prisvärt! Har du råd med det, tveka inte! Det kommer garanterat att löna sig när/om bilen ska säljas också :)
Jag ringde säljaren idag och valde till B&W. Som många av er säger att interiören får sig ett markant lyft, + B&W känns dumt att INTE välja till då jag i princip har en fullspecad R-Design. Jag valde nu till det, och det är jag glad för. Hade ångrat mig om jag hade fått bilen utan sedan fått lyssna på någon som väl har B&W i sin. :wink:
Jag personligen tycker att det är snyggt men lite för dyrt för min smak. Jag kör på standard system med Subwoofer, 2X130 W
FilipDjurberg skrev:Jag ringde säljaren idag och valde till B&W. Som många av er säger att interiören får sig ett markant lyft, + B&W känns dumt att INTE välja till då jag i princip har en fullspecad R-Design. Jag valde nu till det, och det är jag glad för. Hade ångrat mig om jag hade fått bilen utan sedan fått lyssna på någon som väl har B&W i sin. :wink:
Grattis! Du kommer inte att ångra det... :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det var ju en basal frågeställning, h&a[…]

Nästa elbil från Volvo?

Neej..jag äger S80 V8 MY2008 och V90CC T5 MY2[…]

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]