Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag satt med i en XC90 när en kollega skulle visa hur autoparkeringen fungerade. Exakt samma resultat, bilen körde sakta först, men istället för att indikera broms eller bromsa så gasade den upp svinhårt och smällde in i bilen snett bakom till vänster.
Vi blev helt chockade, hade det stått nån där så hade det kunnat resultera i rejäla skador, sedan dess har jag svårt att lita på sådana "hjälp"-system.
Det gäller att passa bromsen ordentligt här. Hände lite samma för mig när jag skulle testa systemet första gången på en demobil. Tutade rätt in i bilen bakom när jag skulle fickparkera. Får skylla främst på min egen oförsiktighet, lätt skärrad av den nya sensationen att inte styra ratten själv, men det kändes väldigt "lätt" hänt. Antar att man vänjer sig.

Som tur är inga synliga skador på V90 eller bilen bilen bakom som var en gammal skrutt...
Perra83 skrev:Iofs svårt att förutse ett rus av bilen.
"Ett rus" är precis så jag skulle beskriva känslan av att köra V90, inte konstigt d händer grejer ;)
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]