Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pelleplutt
Insynsskyddet kändes ganska så plastigt i den V90 Momentum jag provkörde. Den hade det automatiska insynsskyddet.
av Jacobsson
Jpi skrev:Är helt med på att nya modeller dras med barnsjukdomar. Kan till och med acceptera att det är på det viset, så länge återförsäljaren tar problemen på allvar.
Har heller inga problem med att plocka ut bilen så länge löfte finns om åtgärd på brister eller fel, för min del blev jag uppmärksammad på de flesta bekymren efterhand.
Har hittills fått ett väldigt bra bemötande av handlaren, återstår att se om de är lika bra på åtgärd.

Har någon av er koll på hur automatiken i insynsskyddet skall fungera (semiautomatiskt insynsskydd)?
Får ni "Kvitteringsblink" från bilens blinkers när ni låser bilen med fjärren?
Ang kvitteringsblink vid låsning, nej det får jag inte och hittar ingen inställning för det.
Att backspeglarna fälls in är det tycker jag hittar.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jacobsson skrev:
Jpi skrev:Är helt med på att nya modeller dras med barnsjukdomar. Kan till och med acceptera att det är på det viset, så länge återförsäljaren tar problemen på allvar.
Har heller inga problem med att plocka ut bilen så länge löfte finns om åtgärd på brister eller fel, för min del blev jag uppmärksammad på de flesta bekymren efterhand.
Har hittills fått ett väldigt bra bemötande av handlaren, återstår att se om de är lika bra på åtgärd.

Har någon av er koll på hur automatiken i insynsskyddet skall fungera (semiautomatiskt insynsskydd)?
Får ni "Kvitteringsblink" från bilens blinkers när ni låser bilen med fjärren?
Ang kvitteringsblink vid låsning, nej det får jag inte och hittar ingen inställning för det.
Att backspeglarna fälls in är det tycker jag hittar.
Kvitteringsblink är ju en inställning....

Indikering vid låsning/upplåsning av
bilen
När bilen låses eller låses upp med fjärrnyckeln
indikerar bilens blinkers att låsningen/upplås-
ningen utförts korrekt. Det är möjligt att själv
anpassa indikeringen för låsning/upplåsning. För
att anpassa indikationen gå till centerdisplayen
och tryck sedan på Inställningar My Car
Låsning Respons vid låsning och
upplåsning.
av Mike68
IMG_0087.PNG
IMG_0087.PNG (959.25 KiB) Visad 816 gånger
IMG_0087.PNG
IMG_0087.PNG (959.25 KiB) Visad 816 gånger
Bilagor
IMG_0088.PNG
IMG_0088.PNG (1.26 MiB) Visad 809 gånger
av Jacobsson
Å fan man måste kika i manualen..
av pawor
Leverans av V90 D5 Inscription i början av November. Inga barnsjukdomar än så länge bortsett från Sensus begränsningar (boot loop vid några tillfällen).

Insynsskydd bortplockat direkt pga hund så har ingen åsikt om det.
av Jpi
Tack för infon ang kvitteringsblink. Min bil blinkar vid upplåsning men ej vid låsning med fjärren. Anledningen till att jag undrar är om allt står rätt till. När jag försöker låsa med fjärren hörs bara ett klick från bilen. När jag sedan kollar i volvo on call står bilen som olåst, trots att alla dörrar är stängda, får då låsa bilen med appen. För mig känns detta som ytterligare ett fel att lägga till listan.
av Gorban
Jag fick min bil i början av oktober och har kört ca 1100 mil hittills. Jag har haft följande problem:

- Att starta värmaren eller motorn via VOC fungerar bara sporadiskt och sedan någon vecka inte alls. Bilen klagar ibland på låg spänning i batteriet. Då kör jag ändå 6-12 mil om dagen.

- Diverse hängningar och omstarter av Sensus. Oftast kopplat till Spotify-appen men inte alltid. Det fungerar bättre nu med mitt 3-SIM än det gjorde med Telenor. Härom dagen hängde sig temperaturinställningen. Den svarade inte alls på beröring på skärmen. Fungerade dock med röststyrningen.

Rent maskinellt fungerar allting och mina dörrar är bra inpassade.
av Freelance
Ansluter mig till gruppen av missnöjda ägare.
Har haft bilen V90 D4 AWD i en månad nu och stör mig på alla dessa små fel nämnda i tråden.

Backkameran – skulle vilja träffa den designern som kom på placeringen. Den är oanvändbar 1 dag efter tvätt. Behöver putsa den varje dag … På VW så är den automatisk infällbar men Volvo ville spara pengar …
HUD – behöver justera om positionen väldigt ofta, ibland kommer den ihåg den med ofta så nollställs justeringen utan anledning.
VOC – vilket skämt . Appen funkar när den vill. Fjärrstart funkar ibland men appen visar att det var misslyckat. Parkeringsklimat funkar inte pga dålig batteri.
Batteriet – det finns redan så mycket I tråden om detta, kan bara instämma med alla … Bryr mig inte om det är bug eller underdimension när man inte kan komma in i bilen efter urladdning …
Har egen garage och igår lämnade jag nyckeln i bilen. Bilen låser sig själv av okänd anledning och det gick inte att öppna dörrarna. VOC funkade inte heller denna gången. Tur att jag var hemma så jag kunde hämta reservnyckeln och öppna. Varför låser sig bilen med nyckeln i???
Liten bränsletank med hög förbrukning vid stadskörning, snittar över 10L hela tiden …

Vidare så har säljarna på Bilia varit så arroganta att jag kommer aldrig mer att köpa en bil av de. Vi har alla upplevt både lågkonjunktur och bra tider som nu men sådan behandling har jag aldrig fått som kund. Volvo får verkligen jobba med kvalitén och sina återförsäljare då nuvarande nivå motsvarar Dacia och inte en bil för ~500.000
av maranander
Freelance skrev:Ansluter mig till gruppen av missnöjda ägare.
Har haft bilen V90 D4 AWD i en månad nu och stör mig på alla dessa små fel nämnda i tråden.

Backkameran – skulle vilja träffa den designern som kom på placeringen. Den är oanvändbar 1 dag efter tvätt. Behöver putsa den varje dag … På VW så är den automatisk infällbar men Volvo ville spara pengar …
HUD – behöver justera om positionen väldigt ofta, ibland kommer den ihåg den med ofta så nollställs justeringen utan anledning.
VOC – vilket skämt . Appen funkar när den vill. Fjärrstart funkar ibland men appen visar att det var misslyckat. Parkeringsklimat funkar inte pga dålig batteri.
Batteriet – det finns redan så mycket I tråden om detta, kan bara instämma med alla … Bryr mig inte om det är bug eller underdimension när man inte kan komma in i bilen efter urladdning …
Har egen garage och igår lämnade jag nyckeln i bilen. Bilen låser sig själv av okänd anledning och det gick inte att öppna dörrarna. VOC funkade inte heller denna gången. Tur att jag var hemma så jag kunde hämta reservnyckeln och öppna. Varför låser sig bilen med nyckeln i???
Liten bränsletank med hög förbrukning vid stadskörning, snittar över 10L hela tiden …

Vidare så har säljarna på Bilia varit så arroganta att jag kommer aldrig mer att köpa en bil av de. Vi har alla upplevt både lågkonjunktur och bra tider som nu men sådan behandling har jag aldrig fått som kund. Volvo får verkligen jobba med kvalitén och sina återförsäljare då nuvarande nivå motsvarar Dacia och inte en bil för ~500.000
Vilket Bilia?
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]