- lör 14 jan 2017, 12:41
s6025t skrev:Jaha ok! Det va mer än jag visste. Mycket möjligt att han pratade om ett annat märke då dom säljer både ford, renault och dacia oxå. Men det va ju bra isf. Men jag tycker ändå jag upplever stor skillnad på värmen innanför rutan när det är starkt solljus ute. Det är inget som jag har belägg för, men därför går mitt val alltid till att tona med film i efterhand.Tjocken skrev:Lite OT kanske, men jag kommer aldrig att välja fabrikstoning p.g.a att jag har hund. Fabrikstoning släpper nämligen igenom UV-strålning/ljus på ett helt annat sätt än vad solfilm gör. Solfilmen som dom använde släpper inte igenom någon UV strålning/ljus alls. Jag upplever oxå faktiskt att det inte blir lika varmt bakom glasen i en bil med solfilm jämfört med en bil med fabrikstoning. Det har jag dock inga belägg för, men jag upplever en klar skillnad på många av bilarna jag jämfört med, även olika märken liksom.Volvos fabrikstoning tar bort upp till 95% av UV-strålningen så jag tror knappast det är någon större skillnad på att montera solfilm istället dessutom är det UV skydd även i de främre sidorutorna då det är laminerade rutor.
http://www.smartarutor.se/pages.asp?r_id=18801
Volvo V40 D2 2014, your kinetic, automat, VOC
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++
Volvo V60 D4 AWD Ocean Race Edition, BE PRO, Automat, Voc.
Volvo V60cc D4 AWD Momentum, BE, VOC.
Kör: XC60 T5 AWD MY18 R-design. Teknik PRO, Voc, 21", skärmbreddare, Crystal white ++++