Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Ser bara fördelar med VOC.
#Låsa/låsa upp
#Programmera värmaren på olika tider
#Direktstarta värmaren
#Fjärrstarta motorn för både värme och kyla

Men det är inte jag som ska ha bilen el köpa den som begagnad. Jag väljer inte heller alla tillbehör.
Rejmes sålde min gamla V60 och dom skrev med VOC i raden som syns när man söker på V60 på Blocket.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag har en rätt ny v60 utan värmare/voc. Men jag äger privat och har inget behov av körjournal. Värmare klarar jag mej utan också.
Men jag hade gärna haft voc sett till att kunna låsa upp och sånt.
av Vonschneider
Tack för alla åsikter, tar dem till mig.

Jag kommer inte att välja värmare oavsett, utan i så fall Volvo on call om jag ska komplettera med någonting. Tror inte bilen blir svårsåld om den saknar den ena eller andra utrustningen, man köper den bil som passar en själv och hur många bilar som rullar på vägarna har egentligen en parkeringsvärmare? Vi som är på detta forumet har kanske spenderat lite för mycket tid i byggsimulatorn och övervägt utrustningen en gång för mycket! :wink: Eller?
Känns som att jag borde överväga VOC i alla fall, ska tala med min säljare i den kommande veckan.
av J0NSS0N
Vonschneider skrev:Tack för alla åsikter, tar dem till mig.

Jag kommer inte att välja värmare oavsett, utan i så fall Volvo on call om jag ska komplettera med någonting. Tror inte bilen blir svårsåld om den saknar den ena eller andra utrustningen, man köper den bil som passar en själv och hur många bilar som rullar på vägarna har egentligen en parkeringsvärmare? Vi som är på detta forumet har kanske spenderat lite för mycket tid i byggsimulatorn och övervägt utrustningen en gång för mycket! :wink: Eller?
Känns som att jag borde överväga VOC i alla fall, ska tala med min säljare i den kommande veckan.
Jag var inne på att välja enbart VOC men det gick inte enligt de två säljare jag pratade med utan man måste ha värmaren.
av Vonschneider
J0NSS0N skrev:

Jag var inne på att välja enbart VOC men det gick inte enligt de två säljare jag pratade med utan man måste ha värmaren.
Men enligt hemsidan går det ju att välja, säljarna menade kanske att det inte är praktiskt? Det var lite därför jag startade denna tråden, för att kolla om det var en dum idé att "bara" välja Volvo On Call.
Användarvisningsbild
av Funk
AndS skrev:
Funk skrev:Skall du någon gång sälja bilen är den troligen svårsåld utan både värmare och oncall. Förutom alla föredlar med just oncall är det troligen frånvaron av den kombinationen som kommer att göra just din bil svårsåld eftersom nästan alla andra har det.

/Thomas
Värmaren sitter väl i bilen även om man inte nu tar tillägget parkeringsvärmare, åtminstone om det är en diesel. Skulle förvåna mig om man inte som på V70 kan köpa funktioner som tillbehör framöver.
Tyvärr delar jag inte uppfattningen att bilen blir svårsåld, det är mest här i forumet som det resonemanget finns och vi är väl knappast 1 procent av de som köper Volvo :wink: Vill inte vara oförskämd men vi är inte statistiskt sett genomsnittsägaren av en Volvo.
Jag är faktiskt inte säker på att värmaren är standard ens på dieselvarianterna. Tidigare har det ju varit så, men med införandet av V40 så ändrades det där. Samtidigt kom ju marknadens reaktion här i Sverige med klimatpaketet där värmare lades till på de varianter som inte hade det, medan de andra bara fick klocka/timer eller VOC till ett lägre pris.
Men jag tolkade lite slarvigt TS som att det var en bensinare, och det är ju oklart..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Perra83
Vonschneider skrev: hur många bilar som rullar på vägarna har egentligen en parkeringsvärmare?
Alla Volvodieslar har det sedan 15år tillbaka, det är rätt många. Sen finns det några fler smarta bilägare som har det.
Alla har inget behov av värmaren så är det. Jag har haft det på dom senaste fyra bilarna.
av J0NSS0N
Vonschneider skrev:
J0NSS0N skrev:

Men enligt hemsidan går det ju att välja, säljarna menade kanske att det inte är praktiskt? Det var lite därför jag startade denna tråden, för att kolla om det var en dum idé att "bara" välja Volvo On Call.
Ja, det gör det banne mig. Detta var i november så det verkar ha ändrats. :D

Du har ju "värmare" iom att du kan fjärrstarta bilen med appen så jag hade valt enbart VOC med tanke på hur lite jag använder min värmare
Senast redigerad av 1 J0NSS0N, redigerad totalt 0 gånger.
av dissonans
Äsch, överdrivet. Det såldes t ex många V70 classic utan voc, så det finns ingen anledning till att en bil ur 90-serien inte skulle gå att sälja utan voc.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]