Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rrc54135
Nja, där håller jag inte med. Det är ju det som är charmen att den varierar i nyans. Men, men smaken är som baken. Det är därför det är så svårt med färgval. Finns alltid nån bättre när man väl bestämt sig :D
av troubleshooter
Hoppade mycket mellan Osmium, Saville och Electric Silver, tror jag slutligen
beställde mig när jag satt med säljaren samma dag som jag la beställningen...

Svårt är det med färger.......
av EMartler
Jag har själv valt osmium på min XC60. Tycker den är riktigt snygg tvättad och polerad, skiner riktigt snyggt och blir så olika nyanser i alla veck/former.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag hade samma dilemma, har nu bytt från Osmium till Saville då jag helt enkelt gillar mörkare bilar och när jag såg dessa i verkligheten tyckte jag instinktivt att Saville var snyggare.

Skickat från min iPad med Tapatalk
av SundanceKid
Robbi skrev:Jag hade samma dilemma, har nu bytt från Osmium till Saville då jag helt enkelt gillar mörkare bilar och när jag såg dessa i verkligheten tyckte jag instinktivt att Saville var snyggare.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Hade jag med gjort om jag valt mellan dessa.
Stod utanför IKEA kungens kurva igår och tittade på dessa två parkerade bredvid varandra.
Synd att jag inte tog en bild.
Men saville är snyggare och speciellt om du valt r-design så är den fräckare!
av liketlever
hejsan har samma problem som många andra.

har beställt en R design och har osmium nu men den klickar inte så bra som jag önskade så är lite osäker på färgvalet.
var faktist ingen av färgerna som klickade, tycker det fanns väldigt tråkiga färger.
skulle verkligen behöva hjälp med vilken färg som passar bäst och man vill ju helst inte att det ska krylla av bilar i samma färg som en själv så det är riktigt svårt
Användarvisningsbild
av Wibe
Generellt tycker jag att v90 passar bättre i mörka färger. Typ svart men det kommer det nog finnas en del av. Den mörka färgen gör att bilen ser mer maffig ut

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
Någon som har en uppfattning på skillnaden mellan solidsvart och metallicsvart? Är det verkligen värt dom pengarna för att ändå ha samma kulör

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]