Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RocDoc
Var kan man hitta helljussignal för att styra extraljusrelä på en S90 T6 inscription med ledljus.
Är det någon här som har monterat själv?
Användarvisningsbild
av bjornw
Har inte gjort det själv (än) men sett två och båda har använt XBB då det inte finns en separat kabel att enkelt styra relä med. Inte heller hört om något uttag i säkringslådan som går att använda, ingen av de mekaniker jag frågat har kännt till något annat sätt.
av Nelsson
RocDoc skrev:Var kan man hitta helljussignal för att styra extraljusrelä på en S90 T6 inscription med ledljus.
Är det någon här som har monterat själv?
I vänster hjulhus letar du upp kabelmattan som går till strålkastaren, dela på kabelskyddet och skarva på den gula kabeln till lämpligt relä 8)
av Lövet
APhilipsson skrev:Ljuset är väl fullt tillräckligt med full dynamik ledljusen!?
Inte jämfört med
Bild
Kommer alltid finnas de som vill ha mer
Användarvisningsbild
av bjornw
Nelsson skrev: I vänster hjulhus letar du upp kabelmattan som går till strålkastaren, dela på kabelskyddet och skarva på den gula kabeln till lämpligt relä 8)
Spännande, mer än vad mekanikerna avslöjar (eller kännt till).
Ingen risk för störningar eller felmeddelanden? Finns det en början eller slut på kabeln där det går att koppla in sig? Brukar vara lättare vid ett kontaktstycke utan att skada något.
av RocDoc
APhilipsson skrev:Ljuset är väl fullt tillräckligt med full dynamik ledljusen!?
Hade jag tyckt att original-led var tillräckligt bra så hade jag nog inte ställt frågan.
av Nelsson
bjornw skrev:
Nelsson skrev: I vänster hjulhus letar du upp kabelmattan som går till strålkastaren, dela på kabelskyddet och skarva på den gula kabeln till lämpligt relä 8)
Spännande, mer än vad mekanikerna avslöjar (eller kännt till).
Ingen risk för störningar eller felmeddelanden? Finns det en början eller slut på kabeln där det går att koppla in sig? Brukar vara lättare vid ett kontaktstycke utan att skada något.

Troligen inget som mekaniker på Volvo ÅF känner till då informationen ej kommer från Volvo.
Jag har kikat på en installation från Rindab.
Såg inte ut som något kontaktstycke utan delat en kabel och skarvat ihop igen.
Skall tydligen vara en pwm signal på ledningen men satt ett vanligt Bosch relä i ändan utan några felmeddelanden (möjligen om du läser ut bilen med Vida det vet jag inte).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]