Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
Spoiler »
Snygg färg, men de där fälgarna sänker verkligen bilens utseende totalt.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Bildcitat dolt
Användarvisningsbild
av Funk
Menar du att det är kunder som redan nu får sina V90 CC?? Trodde jag skulle bli bland de första v 13...
Beställde min 1 nov och säljaren (en stor återförsäljare i Stockholmsområdet) sa att min var den första som orderlades hos den handlaren.
Nu vet jag inte i vilken ordning och till vilka marknader det prioriteras, men det har byggts bilar ett par veckor nu och allt är inte demobilar. Vi gynnas givetvis av att transporterna är nära nog obefintliga..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
MartinS skrev:Helt rätt Funk, det där var inga säljande bilder... Usch va tråkig den såg ut.
Färgen kommer till sin rätt i lite solsken, i mörker ser den nästan svart ut.

/Thomas
av Daniel23
Jag är oxå lite förvånad över att det redan nu går ut kundbilar, jag beställde 26 september och hade först v10 som sedan blev v12 och nu idag v13 :evil:
av Lövet
Passar bra med mörka färger på CC. Silver och vit får verkligen bedrövligt stor kontrast mot den svarta plasten. I mina ögon ser den färgkombon ut som en polkagris...
av kakan20
Daniel23 skrev:Jag är oxå lite förvånad över att det redan nu går ut kundbilar, jag beställde 26 september och hade först v10 som sedan blev v12 och nu idag v13 :evil:
Jag skulle nog vilja säga att det är demo/press bilar som rullar ut nu. De ska ut till handlare och pressen ska ha sin beskörda del.
av valln
Nja, det är nog mycket möjligt att kunder kan få sina bilar före volvohandeln, så blev det med s/v90.
Användarvisningsbild
av Funk
kakan20 skrev:
Daniel23 skrev:Jag är oxå lite förvånad över att det redan nu går ut kundbilar, jag beställde 26 september och hade först v10 som sedan blev v12 och nu idag v13 :evil:
Jag skulle nog vilja säga att det är demo/press bilar som rullar ut nu. De ska ut till handlare och pressen ska ha sin beskörda del.
Tråkigt att behöva vänta, men det rullar ut R-design, V90CC och nya motorvarianter sedan ett par veckor tillbaka. Handlarna står först i kön med sina demobilar, men pressbilar kan man i stort sett glömma, de är inte många och ganska säkert redan levererade..

/Thomas
av Daniel23
Ja, tråkigt att vänta är det ju alltid men jag har inga problem med det.

Nu har jag ingen som helst insyn i tillverkningen/kösystemet men det som förvånar mig är att det på 7 dagars beställningstid från första beställningsdag har kommit in bilar för 13 veckors produktion före mig.
Ny Kartuppdatering

Då bör du ju ha passerat sådana g[…]

Falsklarm av insekt?

Visst. Har haft problem med att flugor/fjäril[…]

Har du kollat att hylsorna i reläsockeln (i e[…]

Motorvärmare 850

Kontaktvärmaren (som du byter på 5 min)[…]