Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
Man bokar tid på en besiktningsstation som gör regbesiktningar (alla gör inte det) och dom tar ditt intyg och arkiverar det och kollar så chassinummer stämmer med det. Sen kommer det hem ett nytt regbevis med "T31B Motorn ändrad" på.
Kostade 800:- när jag gjorde det i höstas.
Användarvisningsbild
av meko
Och, som sagt, det blir ingen skillnad vare sig i skatt eller försäkringspremie! :wink:
Användarvisningsbild
av Sleeper
Nyfiken på detta till min XC90 D5.

Är det så att TS, och andra, värderar polestarmjukvarans effekter på körbarhet så pass högt att det är värt pengarna och tiden för regbesiktning? För varken hästkraftökningen eller det ökade vridet får det ju att vattnas i munnen. Har någon lust att beskriva skillnaderna som polestar kan åstadkomma, utöver de närmast akademiska siffrorna 8hk och 30 Nm? Och det blå märket förstås:)
Användarvisningsbild
av gooose
Lite enkelt förklarat....
Motorn och växellådan (Automat) lirar riktigt underbart efter optimering som du vill att det skall vara + att du har en annan gasrespons när du trampar på gasen
Det som kan upplevas att bilen är "tom" när man trampar på gasen som om den tappar andan (original) Detta uteblir/reduceras men Polestar optimering

Bäst av allt är ju att du får en liten dekal att sätta på bakluckan :D

//Gooose
Användarvisningsbild
av Roder
Tack för alla svar.

Ringde igår och skulle boka in en tid till direkt efter jag fått Polestar installerat på torsdag.
Nu var deras bokningssystem nere så får göra ett nytt försök idag.

När dem ska reg. besikta, hur går det till?
Tar dem in bilen i hallen och går igenom den, eller åker man bara dit och får ett papper påskrivet?

Skulle dem kunna göra nedslag på andra saker på bilen när man gör denna reg. besiktning?
(T.ex om man har monterat eftermarknadsfälgar på den som inte innefattar helbilsgodkännande)
Användarvisningsbild
av sura56
Roder skrev:Tack för alla svar.

Ringde igår och skulle boka in en tid till direkt efter jag fått Polestar installerat på torsdag.
Nu var deras bokningssystem nere så får göra ett nytt försök idag.

När dem ska reg. besikta, hur går det till?
Tar dem in bilen i hallen och går igenom den, eller åker man bara dit och får ett papper påskrivet?

Skulle dem kunna göra nedslag på andra saker på bilen när man gör denna reg. besiktning?
(T.ex om man har monterat eftermarknadsfälgar på den som inte innefattar helbilsgodkännande)
Jag åkte bara till en drive-in stn. och killen gick bara med ut och kollade chassienummret sen var det klart.
Användarvisningsbild
av keroan
Japp, dom tar in bilen i hallen och kollar så att uppgifterna på intyget stämmer med bilen, chassinummer, regnr osv.
Sen rapporterar dom in den nya effekten till transportstyrelsen. Inom några dagar så får du ett nytt reg. bevis.
Dina fälgar bryr dom sig inte om.

EDIT: Dom kan ju iof kolla detta utomhus också, men min bil tog dom in i hallen fastän det var sommar o fint väder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]