Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
På Audin stannar den aldrig om man inte trycker till ordentligt på bromsen. En bra lösning tycker jag.
av Gorban
Start/stop fungerar alldeles utmärkt på min D5. Enda gången jag stänger av funktionen är i krypköer.
av Jacobsson
Provkörde en S90 D med start stop, det var första gången jag testat det på en "nyare" bil. Det kunde jag verkligen leva med, märkte det inte alls!
Har dock testat en diesel för ett par år sedan som inte kunde hantera det..
av Daniel23
Ja det kanske är en vanesak, jag har iaf hittills haft väldigt svårt att tycka om det, körde senast igår en xc90 D5 -16 och speciellt omärkbart eller smidigt kan jag aldrig tycka att det är....
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Någon som lyckats lura systemet?

Fungerar bättre i V90 än andra bilar jag kört men det är jobbigt att stänga av hela tiden.
Ändrar till dynamisk drive mode varje gång jag ska åka och då stannar inte motorn.
av spoon
Et sveip til høyre, trykk på S/S knappen, så er den utkoblet, litt irriterende, men blir en vanesak. Dette må gjentas hver gang bilen startes. Funksjonen har vel å gjøre med at Volvo skal klare EUs utslippskrav formoder jeg.
av Xanthopteryx
Henrikx2 skrev:Någon som lyckats lura systemet?

Fungerar bättre i V90 än andra bilar jag kört men det är jobbigt att stänga av hela tiden.
Ändrar till dynamisk drive mode varje gång jag ska åka och då stannar inte motorn.
Har du individuellt körläge? Då kan du programmera bort det just där.
Personligen gillar jag startstopp. Blir så stilla och tyst när man stannar.
av Jensi
Hej, Nu har jag läst alla kommentarer och alla som har skrivit har varit eniga med att det funkar bra. Så kan inte någon flika in och utveckla varför denne inte tycker om funktionen? Det var det denna tråden handlade om?

//MVH
Användarvisningsbild
av Derank
för att TS hade en XC60 automat innan och den stannar motorn innan bilen står still, därför vill TS nog inte chansa på att köpa en till bil för 500k med S/S som inte går att deaktivera för gott.

Själv har jag rykt kabeln till BMS och då funkar inte S/S. Sedan blir det alltid en massa utlägg om hur bra SS är och att man bara behöver vrida på ratten el nudda på bromsen el ta sig för pannnan el vad man nu ska göra för att inte SS ska träda in.

I min värld en ren skitfunktion som inte fyller något syfta och som jag själv valt att stänga av för gott i min bil så länge jag äger den, fan vad skönt att man kan göra vad man vill med sin egen bil..............
Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck fö[…]

Elbilsmärket Nio har automatiserat batteribyt[…]

Säkra bakluckan vid frakt?

Aha, tänkte mer att det kanske fanns nå[…]

Volvo s70 läckande bränsleslang

Har testat det men min läcker ändå[…]