Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev:
Exyzäta skrev:Är nog lite svårare än så att precisera den exakta byggtiden då många förstationer finns. Skinn till stolar ska framställas, sys ihop och monteras. Instrumentbrädor likaså. Kabelmattor ska byggas. Motorer från sin fabrik. När allt når sammansättningsbanan är det många timmar nerlagt redan på alla de delar som behövs för slutmonteringen.
Precis, det tar ju flera år att föda upp korna som ska bli lädersäten och också lång tid att bryta malmen som ska bli stål till karossen.
Just det, du är inte dum du!
Växande kor och arbete hos underleverantörer är om jag minns rätt benämnt "indirekt tid" , inte detta har någon påverkan hur lång tid det tar att bygga bilen I fabriken eftersom man redan planerat in så tt material finns eller är på väg redan innan man bygger bilen..

Snabbaste förloppet I webbsidan jag sett var min V50 Classic där det tog 4 timmar från beställning till att den var på väg till handlaren... det var alltså en bil som stod i lager i Ghentfabriken..

/Thomas
HVO 100

Effektiv förbränning vet jag inte men de[…]

Det som är kvar o byta nu innan byte av styrv[…]

Fortsättning på min gamla tråd me[…]

Få fart på styrservon

Funkade inte